zit er een zekering in de voeding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
LS,
De pc stond aan en ik heb de voeding van een nieuwe niet werkende sata schijf gewisseld met een andere voedingsconnector in de hoop dat het syteem dan die schijf zou herkennen. Dit heeft een relatie met de andere onopgeloste vraag die ik recent stelde met de titel 'sata schijven foetsie'.
Evenwel viel na het verwisselen van de voedingsconnector de hele pc uit en is niet meer aan te krijgen , hoewel ik alle stekkers weer op de oude plaatsen heb gezet.
Is dit een kwestie van geklapte zekering in de voeding (op het plaatje van de behuizing staat 400 watt) of elders? En zit er eigenlijk wel een zekering (hoeveel amp) in de voeding?
wie kan daar wat zinnigs over zeggen.
grt
tom1

Ja er zit een zekering in de voeding. Als dat het probleem veroorzaakt kun je hem zelf vervangen.

Dank voor de tip en antwoord. Ik ga sleutelen en meld me als er meer duidelijk is geworden.
Grt tom1

Vervang hem voor door een zelfde soort!

WDHBGS, Error53, en Manamana,
Dank voor de bijstand. Probleem is opgelost. Gelukkig geen plof of kapotte zekering bleek bij het doormeten. Ik vermoed dat bij het rommelen om die tweede sata schijf nu eindelijk aanspreekbaar te maken ergens een lichte kortsluiting is opgetreden. Weer een les geleerd: nooit tijdelijk overtollige kabeltjes in de bodem van de kast stoppen die wellicht het moederbord hebben geraakt.
grt
tom1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan