Zit er in een router standaart een fire wal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frosthawk

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Zo ja dan draaien er 2 dus.
Een van windows vista en 1 van de router.
Oftewel 2 voordeuren achter elkaar.
waar in welk progje zit de router fire wal.
Dan zet ik hem wel uit.
BvD.

je kan dan beter die van windows uitzetten
maar 2 firewalls heeft bij mij nooit voor problemen gezorgd hoor
ik heb een router met firewall en ook nog de gratis zonealarm voor uitgaand verkeer
je kijkt er van op hoeveel software het net werk op wil ongewild
ik heb de windows xp firwall wel uitgezet

succes

In een router zit standaard een firwall. Deze blokkeert alleen verbindingen die komen vanaf het internet. Alles wat van jouw Pc het internet op gaat daar wordt verder geen controle op gedaan. Alleen als bepaalde software via een bepaalde poort wil communiceren naar het internet dan zal deze het standaard blokkeren als je deze niet handmatig openzet in de router. Voordeel is ook dat als je pc een keer geen firewall gebruikt je altijd beschermt blijft.

Vista heeft als voordeel dat deze ook de verbindingen vanaf jouw PC naar het internet controleert. Zodra een programma met internet wil verbinden zal deze een melding geven wat te doen. Zo houdt je een goede controle wat er met je pc gebeurt.

Het advies is dan ook om beide te blijven gebruiken. Zo ben je goed beschermd.

Twee firewalls is geen probleem, zolang het maar geen softwarematige firewalls zijn.
Dus, een hardwarematige (router) en een softwarematige (vista) gaat prima samen.
De softwarematige kan ook het uitgaande verkeer controleren, wat een hardwarematige niet doet, dus is het zelfs aan te bevelen om deze combinatie te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan