Zit er verschil tussen 2D weergave van kaarten via de DVI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grover

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Hoi,

Ik heb recentelijk mijn ASUS 4200Ti kaart omgeruild voor een Gigabyte Radeon 9600Pro, voornamelijk vanwege het spelen van games. Beide kaarten heb/had ik aangesloten via de DVI uitgang op mijn Samsung 152T.

Mijn vraag is : kan er een verschil bestaan tussen de 2D kwaliteit tussen deze kaarten als ik ze aansluit via de DVI op mijn monitor? Ik heb nl. het idee dat de Gigabyte de letters minder 'zwart' weergeeft als de ASUS en dat de ASUS een heldere beeld gaf, daarmee bedoel ik: ik moest met de ASUS de brightness knop van mijn monitor helemaal terugdraaien naar 20, maar met de Gigabyte kan die met gemak op 70 (!!!!) staan en dan is het nog niet fel. Het lijkt alsof het zwart iets minder zwart is en het wit ook minder wit. Het is wat 'matter' allemaal lijkt het.

(Bij mijn ASUS had ik het meest recent de standaard windows drivers geladen (dus niet de meegeleverde ASUS drivers) en ook de Gigabyte draait nu op de standaard windows drivers). Dus met deze 'kale' drivers zie ik verschil in de brightness.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Grover.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt de contrast en kleur verhoudingen tussen die twee kaarten?
Dit kan best zo zijn, hoewel de contract en kleuren meestal bij de monitor ligt. Daarnaast is het wel zo dat de videokaart het beeld berekent en hierbij donkerdere kleuren doorgeeft dan de andere kaarten. Het is in ieder geval een raar probleem dat ik nooit eerder heb gemerkt. Google levert ook al weinig op.

(Bij mijn ASUS had ik het meest recent de standaard windows drivers geladen (dus niet de meegeleverde ASUS drivers) en ook de Gigabyte draait nu op de standaard windows drivers). Dus met deze 'kale' drivers zie ik verschil in de brightness.

Alvast bedankt,
Grover. [/B][/QUOTE]

Alvast bedankt,
Grover. [/B][/QUOTE]

juist om deze problemen te verhelpen lanceren de makers om de zoveel tijd nieuwe drivers.
het is altijd zinvol om de nieuwste drivers voor je kaart te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan