Zit het nu wel of niet goed qua AVG?

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalmaud

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Oke, ik ben ook zo iemand die me vlug vlug heeft aangemeld aangezien ze heeft gelezen over een hele domme fout bij AVG.

Ik heb zelf ook AVG, las over het gedoe op livejournal.com, ben thuis gekomen en in alle haast AVG weggemieterd van mijn PC. Nu heb ik overal alles doorgelezen en helemaal vergeten te kijken hoe het met .dll bestand zat in die Vault map.

Ik heb een paar dagen geleden wel die melding gehad van een Trojan virus, weggezet maar GEEN problemen gehad en geen errors.De user32.dll staat ook nog steeds in de System32 map.

Zit dit nou goed of moet ik nog steeds dat ene doen wat op nucia.nl staat, of kan ik gewoon opnieuw starten en een ander virus programma erop zetten?

Ehm hoe bedoel je dat precies?
Ik kan alles, internetten, etc, alles doet het!
Bestanden heen en weer sjouwen, etc.

(Heb dus nooit zo'n error gekregen ofzo, helemaal NIKS over het "missen van user32.dll", niks, nada! Maar wel dus die "Trojan" virus melding en gewoon meteen AVG weggemieterd na overal bad news te hebben gelezen...)

wat durf je niet op te starten?
het is geloof ik misgegaan bij update van AVG-versie 7.5 naar 8.0. ik ken iemand die versie 8.0 heeft en die ook een Trojan-melding had maar geen problemen verder. (ikzelf heb wel 7.5 en heb dus een rotdag gehad :)). maar als je 8.0 hebt dan is het volgens mij okee, dan ziet AVG de user32.dll niet als een boosdoener...

Ik denk dat ik 't over mijn pc heb ;)
en is het alleen 7.5 ja? wtf? ik dacht ook bij 8.0?

Een aanrader is Avast (Goede gratis virusscanner)

Avast is gewoon in de Nederlandse taal

Download avast (scrol naar beneden en dan zie je download staan voor dutch):
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html (lees de handleiding door!
dit om zo goed in te stellen!)http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=313551

Als je hebt geinstalleerd, moet je je registeren:
Registratie(onderaan moet je je email en alles invullen!) :
http://67.228.112.194/eng/home-registration.php?PHPSESSID=88bbb6ecc9aedbee8aca6e2b80d26200&lang=DUT

Als je alles hebt geinstalleerd van avast en geregistreerd, moet je even updaten.

En nog iets, je moet even avast automatisch updates laten doen, mischien staat het al goed bij jouw.
maar kijk voor de zekerheid nog hier even.

Rechtsklik op het "A-icoontje";
Kies "Programma instellingen...";
Kies "Bijwerken (Basis)";
Plaats beide opties op "Automatisch".

Laatst bewerkt:
Maar wat ik eigenlijk graag wil weten:

Kan ik na alles:
- wel een trojan virus melding
- geen verder foutmeldingen
- geen errors
- het oninstalleren van avg
- en het nog steeds hebben van user32.dll in de system32 map

mijn pc met een gerust hard opstarten?

yes you can.
ik sta natuurlijk niet voor de garanties in. ik ben eigenlijk best wel een computerleek. maar er vanuit gaande dat jouw AVG voorheen al geen .dll-dingen heeft weggegooid (je computer functioneert immers naar behoren), zal hij dat dus al helemaal niet doen als je hem gedeïnstalleerd hebt.

AVG is de boosdoener, dus als je die virusscanner niet meer hebt is er niks aan de hand (tenzij het kwaad al geschied is, maar lijkt me dus niet aangezien je pc normaal doet). als je hem later toch gaat gebruiken moet je even instellen dat hij niet aan je system32 gaat zitten (die map dus niet meer scannen), dan zit je volgens mij sowieso save.

Hoi mensen!
Ik wilde zeggen dat bij mij inmiddels alles werkt, maar dat komt dus omdat ik verder geen problemen had.

Ik heb AVG eraf geknikkerd en Avast erop gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan