• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zit met een VLOOKUP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

seccondbest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Berichten
4
Beste mensen,

Ik heb totaal geen verstand van excel maar dat weerhoud mij er niet van om via trial en error dingen uit te proberen, vaak maak ik gebruik van wat anderen al hebben gemaakt en probeer dit dan voor mijn eigen gebruik aan te passen (mits de auteur het toestaat).

In dit geval mag het en dus aan de gang,
een voorblad en een databaseblad (denk ik)

nu heb ik op het voorblad een combobox gemaakt, in deze dropdown kun je kiezen uit een aantal namen.
nadat je een naam hebt gekozen zou de bijbehorende informatie welke op het 2e blad staat, moeten verschijnen in de daarvoor bestemde velden.

Elk veld op het voorblad heeft de VLOOKUP formule, maar wat ik ook probeer ik krijg de 1ne na de andere error melding.

de originele auteur heeft ergens iets gedaan dat ik niet kan terug vinden waardoor het bij hem wel en bij mij niet werkt.

Ben nu 3 dagen aan het stoeien en prutsen, de drop down vond ik toen ik niet alle opties in excel had aanstaan (developers) dus dat ging wel
ook de velden maken en een start aan de database ook nog..

maar die VLOOPUP??? grrrrrrrrrrr.

wie o wie wil eens kiken op wat ik heb gedaan en wat ik fout doe

Bekijk bijlage klantendatabase_format.xls

Bekijk bijlage regelaars.xlsx

het eerste bestand is de originele, de tweede mijn eigen bestand
 
Je hebt geen naambereiken ingesteld en je formules draaien daar op.
 
Zonder gedefinieerde namen die er, zoals door Cobbe al aangegeven, toch niet in staan met een tabel.
 

Bijlagen

  • regelaars.xlsb
    14,9 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Dank aan beiden voor de hulp,
ik was even bang dat ik nog eens een week moest gaan sleutelen...

Maar VenA heeft het duidelijk uitgelegd in het bijgesloten bestand, ik snap nu beter wat ik fout deed en ga verder met tweaken..

dank dank en nog eens dank :)
 
hahaha... het mag gewoon niet lukken

Nu heb ik dankzij de hulp hier op het forum een werkend XLSX bestand dat ik naar believe kan tweaken voor mijn eigen gebruik..

Tenminste dat zou je denken, thuis op de laptop en de PC geen enkel probleem met het bestand, gebruik makend van een form control kan ik een keuze maken uit een lijst en vervolgens zie ik de daarbij behorende data op het voorblad.

Ik dat bestand uploaden naar mijn tablet, EN 9 apps verder nog steeds geen passende app gevonden.

Het probleem schijnt de form control te zijn, geen van de excel apps openen het bestand met de melding dat de form control niet word ondersteund.

Dus kom ik weer hier terug bij de mensen die er dus duidelijk meer verstand van hebben dan ikzelf.

Dhr VenA heeft mij enorm geholpen en een voorbeeld bestand voor mij gemaakt, dit bestand maakt dus gebruik van de form control zo als ik dat graag wilde.

Echter dat kan ik dus mobiel niet gebruiken.

kijkend naar het bestand, is er misschien een andere (**zoek**) optie welke toch het zelfde resultaat geeft maar geen Active X of form control is?

dit is het voorbeeld bestand (met dank aan VenA)

Bekijk bijlage VenA-voorbeeld.xlsx
 
Ha Gijs...

het duurde even voor ik zag wat je had gedaan....

het werkt perfect, ook op de tablet met de app..

nu kan ik eindelijk de data gaan invoeren en het voorblad naar wens tweaken voor gebruik.

aan allen die hieraan hebben bijgedragen mijn dank.

groeten Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan