zit vast met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldogmax

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2002
Berichten
73
Ik wil me pc formateren ivm de vele foutmeldingen.
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb opgestart met opstartdiskette. Gekozen voor met cd rom ondersteuning.
format c:/u

formateren is bezig.
Formateren is voltooid.

dan krijg ik c:\ >

Maar wat moet ik daar invullen heb e en f geprobeerd. En hoe moet ik daarna verder?

Ik wil win98 er weer opzetten.
Wie heeft er een tip?
 
leg de win98 cd rom in de cd rom speler -->

Reboot.....Ga naar je bios.......laat hem van je cd rom af booten....

save en exit -->

Kies voor de optie "opstarten met cd rom ondersteuning" --> kijk wat je cd rom drive leter is
(waarschijnlijk d: of e: )

en typ in cd win98 --> enter setup.....

Succes
 
Tijdens het opstarten met de diskette en cd-rom ondersteuning zie je op een gegeven moment de melding voorbij komen cd-rom drive is E of een andere letter dus, dat is dan ook de schijfletter die je later moet gebruiken.
 
Ik heb niet zoveel pc kennis dus weet eigenlijk niet hoe/wat ik in de bios moet veranderen. Hoe kom ik in de bios?
Ik wil er niet te veel veranderen want anders verander ik misschien teveel.
 
Aan het einde van het opstrarten met cdrom ondersteuning, staat er welke drive letter er aan de cdromspeler wordt toegekend.. bestaat je schijf trouwens maar uit 1 partitie ?? het is handiger om in ieder geval twee of meer partities te hebben. Je kan hiervoor fdisk gebruiken (staat ook op je bootflop) daarna wel eerst opnieuw opstarten en alle partities formateren ..

Groet LenBasic
 
Format

Ik ga er vanuit dat slechts 1 partitie hebt en win98 als os. gebruikt.

Je c schijf heb je juist geformatteert windows heeft nu een virtuele schijf aangemaakt die nu de naam D heeft gekregen. (negeer die verder)

Je cd rom speler is dus E:\

Type E:\

Type CD win98

Type setup.

De setup zal nu beginnen.


Grtz.
 
Het voordeel van cd rom booten is dat je geen virus mee kan nemen daarom liet ik hem in zijn bios

ff voor de duidelijkheid waarom ik zo "omslachtig" doe...:)
 
Volgens mij is de vraag nog niet beantwoord hoe je in de bios moet komen.

dat doe je meestal door tijdens het opstarten bij het eerste scherm op de delete knop te drukken.
 
Geplaatst door bulldogmax
Ok allemaal bedankt met deze info moet wel lukken.

Wat je ook kan doen is een bootdisk downloaden van www.bootdisk.com deze diskette's bevatten cd-rom ondersteuning en kunnen dus gebruikt worden om Windows te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan