zo goedkoop mogelijk hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hallo,
ik wil graag zo goedkoop mogelijk een site hosten. hij gaat niet druk bezocht worden. (max 2pers.) eventueel heb ik hier ook nog een oude pc staan. dus als ik die kan gebruiken is nog beter. maar wat heb ik dan allemaal nodig. want ik snap er echt helemaal niks meer van.

Als je er geen bezwaar tegen hebt om die pc permanent aan te hebben staan en dat je website alleen via een nummer bereikbaar is (of een .tk adres als je er een aanmaakt) kun je WAMP installeren op je oude server en die in online modus zetten. Moet je alleen even uitvogelen of je een router hebt, en zo ja die instellen om verkeer naar die machine door te sturen naar WAMP (ligt aan je router hoe dat precies gaat)

Goedkope providers zijn er genoeg; gewoon even googlen. Zijn er ook een hoop gratis, maar dan zit je meestal vast aan reclame of een websitebouwer.

De goedkoopste provider die ik tot nog toe ben tegengekomen is Versio, het goedkoopste pakket, met een NL domein, zou je daar iets minder dan twaalf euro per jaar kosten. Zolang je de stroomkosten niet zelf hoeft te betalen is op je eigen PC hosten wellicht goedkoper maar het kost wel veel meer moeite. (al is het natuurlijk wel leerzaam)

XAMMPP is ook nog een optie, dit is een gecombineerde en (deels) vooringestelde verzameling van Apache (webserver), PHP, MySQL, Optioneel Filezilla (FTP).

Dit houdt inderdaad wel in (zoals eerder genoemd) dat de computer permanent aan moet staan, dat je poorten moet forwarden (HTTP, port 80; evt. FTP port 21) en dat je website in eerste instantie alleen bereikbaar is met het IP Adres.

Verder heb ik ook goede ervaringen met ServerFFS, waarbij je zelf naar behoefte opties kan nemen, beginnend bij 100mb diskspace (€0.10) en 10GB bandbreedte (€0.50). Alle opties zijn op ieder moment te wijzigen, een domein is optioneel.

die xampp zal ik eens proberen. en ik zal die versio even bekijken. ik woon nog bij mijn ouders dus ik hoef de stroomkosten niet zelf te betalen maar aan hoeveel euro zal ik zitten. (vinden mijn ouders anders niet zo leuk:evil:)

die versio is tot nog toe de goedkoopste. namelijk 12 euro inc. domein. maar ik heb een oude pc gevonden en die wil ik gaan gebruiken. ik zit alleen nog met de energie kosten. weet iemand rond de hoeveel dat ligt? zonder muis, toetsenbord, scherm etc etc.

Afhankelijk van de pc... ik zou ff kijken naar de voeding die erin zit, die zou je een idee moeten geven. Of je moet ff een energiemeter erop zetten en kijken.

Zal niet veel zijn though, zeker niet als je geen monitor aansluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan