zo in eens Geen internettoegang - windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandoedels

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Dag mensen,

Bij deze mijn vraag om wat hulp.

Ik heb meerdere computers in huis, op allemaal zat internet en 1 ervan nu niet meer.
hij deed het dus wel! in het netwerk centrum is hij verbonden met het thuis netwerk, alleen geen internet toegang.
Wat hij ook doet is af en toe de gehele verbinding verbreken en gaat dan identificeren maakt weer verbinding met het netwerk.
echter wel zonder internet.

Het volgende heb ik zelf al geprobeerd:
Modem reset
driver opnieuw installeren
Windows security blbla eraf
Windows firewall uit
handmatig verbinding invoeren
geen virus scanners
geen spam dingen
Windows systeem herstel

Iemand een idee ?

Je hebt geen dns adressen, probeer weer een statisch adres aan te maken met de dns adressen 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Is overigens die gateway op je andere pc's/laptops hetzelfde? of heb je die zelf in de router zo gezet?

Euhhh ik begrijp er niks van wat je hoier boven schrijft...

sorry maar kun je wellicht uitleggen wat ik moet doen ? ik heb zelf niets gedaan in de modem/router

a. Drivers updaten van je draadloze netwerkkaart(-chip). Meld even welke dat is (merk + type)
b. Zou kunnen zijn dat je een DNS probleem hebt (oftewel dat je, met als DNS-server je router) er niet mee uitkomt.
Zet in de TCP/IP IPv4 instellingen van je draadloze verbinding eens vaste DNS-servers, die van Google:
8.8.8.8
en
8.8.4.4
en kijk of het dan beter gaat.
Conform je schermafdruk: knop Eigenschappen in je onderste schermpje (met status draadloze netwerkverbinding). Daar op zoek naar de IPv4 instellingen en daar ipv. "Automatisch DNS-servers laten toekennen" die 2 ip-adressen invullen als DNS-servers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even in een andere pc's/laptop kijken met die ipconfig of de gateway hetzelfde ip nummer heeft.

En een vast adres kun je in de eigenschappen van IPv4 veranderen, via netwerk.

Ok dank je, heb het zojuistr aangepast, alleen er is niets veranderd.

hij blijft indentificeren en geen internet toegang.

Drivers zijn up to date is btw: Ralink RT2860 wireless LAN card

die andere pc hebben dat dynamische dns.

maar bij deze een screen van de andere pc

Naamloos.jpg

Identificeren heeft niet (direct) met de DNS(-instellingen) te maken, maar vooral met TCP/IP protocolproblemen (evt. gecombineerd met driverproblemen). Overigens zijn er nog meer redenen denkbaar waarom het "identificeren" plaatsvindt.
Gebruik het Fix-it programma op deze link, herstart de computer daarna en probeer opnieuw.
Driversoftware Ralink: hier [fake een naam en e-mail adres, ik gebruik altijd "piet" i.c.m. e-mailadres "piet@chello.nl"] :D

Tijs.

Jahaaaaaaaaa hij doet het!!!

Toch de driver geweest ??

Nu het volgende: ik zit op de pc waar het internet probleem was met de laptop er naast,
de laptop is super snel op internet, en de pc rete traag...

Of het de driver was hangt ervan af welke stappen je gezet had. Als je (ook) fix-it gedraaid had, dan is dát waarschijnlijk de oplossing geweest.

Over die traagheid maar een nieuwe vraag maken en de huidige als opgelost aangeven, lijkt mij.

Tijs.

De fix-it had ik nog niet gebruikt...

Maar super bedankt allemaal voor het oplossen!!

Ik als leek ben al 2 dagen bezig geweest en nu toch gelukt.

Je zou Fix-it alsnog kunnen draaien en dan de pc herstarten. Wellicht lost dat je probleem met traagheid op [schat in van niet, maar het kan geen kwaad.] EDIT: Misschien ook je probleem dat je zojuist beschrijft.

Je vraag zet je als opgelost via: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Hoe goed is de ontvangst? Ik zou zeker eens met inSSIDer kijken of je een kanaalnummer kunt vinden die weinig gebruikt is in je omgeving, en díe instellen als kanaalnummer in je router.
Dit is zéker van belang als je in je router kanaalnummer "Auto" of "Automatic" ingesteld hebt staan. Die instelling zorgt op zich zichzelf soms al voor problemen...

Tijs.

Het gekke is hij blijft ook bezig met om de 10 min. aan te geven geen internettoegang.

Terwijl ik met de laptop er naast zit en deze perfect werkt.

wat ook vreemd is is als ik kijk naar netwerken, zie ik mijn eigen modem/router verder niks, als ik op dezelfde plek
boven met de laptop kijk zie ik wel 5 of 6 anderen erbij..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan