Zo snel mogelijk opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Hoi,
Ik zou graag jullie mening willen weten wat de beste configuratie is om winXP zo snel mogelijk op te starten.

Ik zit te denken aan i-ram , SSD, of eventueel een Raptor, of twee gewone SATA''s in RAID.
Wat is jullie mening en wat zou de goedkoopste oplossing kunnen zijn ?
 
ik wil je zowiezo tunexppro aanraden,

het heeft een goede help gids, en mijn laptop startte met de helft van de tijd op.

voor je harde schijven, zou ik voor raid sata gaan, ssd is veel te duur in mijn ogen.

van iram heb ik nog nooit gehoord dus heb ik geen mening over
 
Ja SSD is duur ik weet het, maar ik heb er toch wel wat voor over om XP in zeg maar een paar seconden op te starten en het helpt ook bij andere applicaties.
 
Ik kan mij er echt helemaal niets bij voorstellen (noodzaak van snel opstarten)

Iedereen moet wel naar:

het toilet,
thee of koffie zetten,
de hond uitlaten,
z'n schoenen uitdoen,
het eten klaarmaken,
zijn jas op de kapstok hangen,
zijn tas uitpakken,
de post lezen etc. etc. etc. etc.

Geef mij één plausibele reden waarom het wat uit zo maken of de pc in 20 seconden, dan wel in 3 minuten opstart?
 
Ik kan mij er echt helemaal niets bij voorstellen (noodzaak van snel opstarten)

Iedereen moet wel naar:

het toilet,
thee of koffie zetten,
de hond uitlaten,
z'n schoenen uitdoen,
het eten klaarmaken,
zijn jas op de kapstok hangen,
zijn tas uitpakken,
de post lezen etc. etc. etc. etc.

Geef mij één plausibele reden waarom het wat uit zo maken of de pc in 20 seconden, dan wel in 3 minuten opstart?


Hier kan ik mij volledig in vinden! De opstarttijd valt in het niet bij de gebruiktijd. ....Of het moet zijn dat je de computer na elk gebruiksmoment afsluit en daarna weer opstart, dan wordt het een ander verhaal....
 
dutchsoulboy ik zou gewoon voor raid gaan, en ik zou dan 3 schijven in raid5 zetten,

alleen weet je wat ik denk, dat je softwarematig meer resultaten ga bereiken als hardware matig.

veel succes dutchsoulboy

pasja en peer2, dat is een gevoel van snelheid. sommige krijgen het bij hoge fps, snelle processor , snelle autos noem maar op.
ik denk dat dit er ook onder valt. bij mijn laptop wil ik ook graag snelheid er in krijgen , bij mijn desktop maakt hetn iet veel uit.

pasja jij zal ook wel iets hebben dat andere mensen absurd vinden,

je hebt wel gelijk over koffie zetten e.d., maar als ik wil computeren ga ik computeren en geen andere dingen aan mijn hoofd
 
Ik kan mij er echt helemaal niets bij voorstellen (noodzaak van snel opstarten)

Iedereen moet wel naar:

het toilet,
thee of koffie zetten,
de hond uitlaten,
z'n schoenen uitdoen,
het eten klaarmaken,
zijn jas op de kapstok hangen,
zijn tas uitpakken,
de post lezen etc. etc. etc. etc.

Geef mij één plausibele reden waarom het wat uit zo maken of de pc in 20 seconden, dan wel in 3 minuten opstart?

Je vergeet dat als XP snel opstart, dat dan ook andere programma's sneller opstarten !
En buiten dat zeg, wat denk je van het snel wegschrijven van bestanden ?!
Ik heb geen zin om steeds duimen te draaien. Kijk, games interreseren me geen zier, maar waar het hier om gaat des te meer.
Maar ik begrijp al dat ik geen bevredigend antwoord kan krijgen op mijn vraag, erg jammer hoor.
 
dutchsoulboy ik zou gewoon voor raid gaan, en ik zou dan 3 schijven in raid5 zetten,

alleen weet je wat ik denk, dat je softwarematig meer resultaten ga bereiken als hardware matig.

Waarom niet raid 0 ?
Het kan toch ook met twee harddisks, snelheid halen ?
 
En als je een snelle raid wil, zal je niet de on-board mogelijkheden moeten gebruiken, deze worden veelal gestuurd door de CPU.
Wil je merkbare snelheidswinst met RAID schaf je een 'losse' raid kaart aan die een eigen processor enz. heeft.

Alhoewel de snelheid afhankelijk is van de traagste schakel is juist bij harddisk gebruik de meeste snelheid te halen.....ik begin mij zorgen te maken als het langer dan 30 seconden duurt voordat mijn hele systeem is opgestart :p
 
@ maestro

Alhoewel de snelheid afhankelijk is van de traagste schakel is juist bij harddisk gebruik de meeste snelheid te halen.....ik begin mij zorgen te maken als het langer dan 30 seconden duurt voordat mijn hele systeem is opgestart.

Kun je eens op een rijtje zetten, hoe je dat versiert ?
 
Je vergeet dat als XP snel opstart, dat dan ook andere programma's sneller opstarten !
En buiten dat zeg, wat denk je van het snel wegschrijven van bestanden ?!
Ik heb geen zin om steeds duimen te draaien. Kijk, games interreseren me geen zier, maar waar het hier om gaat des te meer.
Maar ik begrijp al dat ik geen bevredigend antwoord kan krijgen op mijn vraag, erg jammer hoor.

Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp? Wat heeft het snel starten van XP te maken met het sneller starten van andere progjes?
Daarnaast, wat heeft het snel wegschrijven van bestanden te maken met het feit of XP snel is opgestart?
Sinds ik Vista heb, start mijn pc trager dan dat hij dat met XP deed. Desondanks is mijn huidige systeem, met o.a. 2 Raptors in Raid 0 en 3,2 GIG intern geheugen, oneindig veel sneller dan mijn oude Athlon XP 1900.
Ik blijf derhalve bij mijn stelling dat wanneer je 's-morgens vroeg je pc zou willen starten het geen tierielier uitmaakt of dat nu 45 seconden of 4,5 minuut duurt; iedereen moet eerst even een plasje doen en thee of koffie zetten. In die tijd is ook de pc opgestart waarbij het 4,5 minuut duurt..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan