Zo stil mogelijke Budget Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

snaggyheadshot

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Hey, ik wil graag een desktop PC voor erbij en voor gebruik als server, dat betekend dat die dus vaak 24/7 aan zal staan, en dus moet die een beetje energiezuinig zijn en zo min mogelijk geluid. Op internet kwam ik dit tegen, lijkt me erg goedkoop, maar de Processor staat me niet echt aan. Kan iemand me vertellen of het te mooi om waard te zijn is? (En dan doel ik op het geluid en zuinigheid). Ik kwam ook dit tegen, met een AMD processor. Kan iemand vertellen of dit geschikt is als home server, 24/7 aan te hebben en stil is? Alvast heel erg bedankt!

die laatste. die asrock is uitgerust met quiet fan, die kun je instellen hoe warm de kast moet zijn en dan laat hij de cha en cpu fan precies hard genoeg draaien. maar er bestaan ook fanless cases.

die laatste. die asrock is uitgerust met quiet fan, die kun je instellen hoe warm de kast moet zijn en dan laat hij de cha en cpu fan precies hard genoeg draaien. maar er bestaan ook fanless cases.

Wat bedoel je daar precies mee, dat de fans dus alsnog veel geluid maken?

wat zijn de taken die de home server gaat doen?

let op beide systemen worden niet geleverd met een operating system!

verder zijn beide systemen niet gemaakt voor 24/7 server gebruik dragon computers verkoopt normaal gesproken refurbished en show modellen computers/componenten
dus grote kans dat dit niet nieuw is verder zet ik ook mijn vraag tekens achter de efficiëntie van de voeding dat is namelijk de grootste boosdoener wat betreft energie verspilling

Laatst bewerkt:
wat zijn de taken die de home server gaat doen?

let op beide systemen worden niet geleverd met een operating system!

verder zijn beide systemen niet gemaakt voor 24/7 server gebruik dragon computers verkoopt normaal gesproken refurbished en show modellen computers/componenten
dus grote kans dat dit niet nieuw is verder zet ik ook mijn vraag tekens achter de efficiëntie van de voeding dat is namelijk de grootste boosdoener wat betreft energie verspilling

Tweede hands vind ik eigenlijk niet zo erg, het doel is om met name bestanden te delen binnen het thuisnetwerk en misschien bijvoorbeeld een game server. Er word geadverteerd met "Nieuw en 2 jaar garantie". Wat raad jij me dus aan?

Edit:

Ik zag dat er geen HDMI aansluiting aan zat, is dit misschien beter?:

http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

Laatst bewerkt:
een game server heeft extra werkgeheugen nodig en een wat krachtigere processor verder is een game server ook erg afhankelijk van uw internet bandbreedte beide lokaal netwerk en uitgaand naar het WAN(wide area network)
voor een game server zijn beide ongeschikt maar het streamen van media materiaal en files zou geen probleem moeten zijn

welke games wilt u gaan hosten en hoeveel spelers?

Laatst bewerkt:
Om de kosten te drukken lijkt het me beter eentje samen te stellen, is dit een STILLE en DUURZAME samenstelling?

scr.png

Die samenstelling gaat hem niet worden voor een server. Zoiezo heb je meer RAM nodig en je hebt een duo core processor. Omdat er veel services op de achtergrond draaien.
Denk alleen al aan een server voor kleine bedrijf hebben al gauw tegen de 64GB.

Voor thuis gebruik is 16 Ruim zat. AMD is meer budget, waarbij het geheugen hoger kan, wat essentieel is voor een server (Voor minder geld). Het overklokken van je geheugen tot snelheden van 2400Mhz.
Als je toch meerdere account, profielen op een server wilt neerzetten, met een eigen opslag locatie. Raad ik je toch aan om in Raid configuratie's te werken (Eventueel kan je hem dan laten backuppen voor data verlies tegen te gaan. Dit verdubbeld je prestaties. Om bestanden op te halen. Linkje wat doet raid: http://computerworld.nl/insider/13336/wat-is-raid.html

Hier een samenstelling:

- Zeer stille kast - Binnenkant is geisoleerd.
- Goede airflow - Koeling
- USB 3.0
- Onboard videokaart op het moederbord.
- 2x8GB 1600 Mhz
- FX 8320 (3.5 Ghz 8-core met veel cache)
- 2x 1TB 64MB/600/7200 toeren. Raid configuratie
- Goede stille voeding, om eventueel nog uit te breiden en relatief zuinig voor een server.
- Software van moederbord fabrikant, waar je alle tempraturen in je kast kan meten en ventilatie snelheden kan bepalen. Stabiliteit tonen
- Goede, stille Processor koeler, dat je Processor geen kuren gaat vertonen. Of dat je je server opnieuw moet opstarten, omdat hij te warm is.

Overclock mogelijk:
- 16 GB 2400Mhz
- FX 8320 4.2 Ghz

Eventueel uitbreiden.
- SSD, om je server nog sneller te laten opstarten en of profielen te laden. (Als je er een SSD in doet minimaal 256GB. Voor je profielen ect) Op de andere sata hardeschrijven je fileserver/gameserver ect neerzetten.
- 3x 1TB hardeschrijf in Raid configuratie = 4TB (In totaal heb je 5x Sata 600 aansluitingen) < Die in raid kunnen. Eventueel nog 1x (E-sata).
- 2x8GB extra = 32GB
- Waarschijnlijk de aankomende processors van AMD in 2014. Alternatief FX-8350.

Prijskaartje is 631 Euro maar heb je ook een redelijke stille server met goed airflow. Daarnaast goed uitbreidbaar in de toekomst.
Je zou hem zelf in elkaar moeten zetten en server 2012 moeten instaleren, het backuppen doet deze software met het commando "MSbackup", kan je taken autimatisch laten uitvoeren, op een willekeurig tijdstip.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...465730]=1&product[398419]=1&product[475104]=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan