• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zodra nummer ingevoerd wordt melden dat hij al bestaat !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hoi kan imand mij helpen,
Wij gebruiken een lijst met kast nummers
Elke dag worden we gebeld dat ze een kast gaan schakelen, nu is mijn vraag kan er niet een popup komen of een melding (kleur) dat die kast al in gebruik is die dag

Voorwaardelijke opmaak met 'Formule is' in plaats van 'Celwaarde is'. Maak hierbij gebruik van de VERT.ZOEKEN functie.

Zie bijlage.
Er wordt vanuitgegaan dat de kasten van boven naar beneden in kolom A worden ingevoerd. Zodra de naam van een kast voor de tweede (of derde, of vierde,....) keer verschijnt, wordt die cel rood gekleurd.
Een dergelijke vraag is al vaak op dit forum aan de orde geweest.

Laatst bewerkt:
Ik ga het even bekijken dank vast
Denk dat dit de goede rochting ingaat,
Alleen wij melden dit per dag, dus dat betekent dat we voor elke dag een nieuwe sheet moeten maken

Laatst bewerkt:
Alleen wij melden dit per dag, dus dat betekent dat we voor elke dag een nieuwe sheet moeten maken
En wat is het probleem daarmee ?
Je kunt toch een blad mét voorw. opmaak, maar zonder gegevens, zo vaak kopiëren als je wil ?

ja oke dus dan maak je een dag staat, oke dat kan, ik ga wat opzetten, dank je wel denk dat het opgelost is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan