Zoek Anti-Spyware voor Windows98

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
94
Mijn besturingsprogramma is WindowsXP-Home (NL)
Verder is geïnstalleerd:

het virusprogramma: AVG Free Edition version 7.5.432 (Engels, heellaas)
AVG Anti-Spyware 7.5 (Engels, heellaas)
Microsoft Virtual PC 2004 (Deutsch)

In de virtuele computer is geïnstalleerd:

Windows98 SE (NL) en als beveiligingsprogramma

AVG Free Edition versie 7.5.432 (Engels, heellaas)
Anti-Spyware geen, daar AVG Anti-Spyware 7.5 niet onder Windows98 niet wil.

Ik zoek een vergelijkbaar AntipSpyware programma voor Windows98 en dann het liefst in Nederlands of Deutsch.

Wie kan mij adviseren?
 
Daar staat oa. Spybot Search and Destroy tussen, is voor alle windows varianten EN in het Nederlands.
 
En Ad-Aware SE Personal kan je gebruiken.
Het best is Ad-Aware en Spybot.

Tja, TS vraagt echter om AntiSpyware programma's in het Nederlands of Duits.
Ad-aware is niet in het Nederlands, of vergis ik mij?
Hetzelfde geldt voor Spywareblaster, waar we op deze site en andere, al jaren op aandringen.
 
Tja, TS vraagt echter om AntiSpyware programma's in het Nederlands of Duits.
Ad-aware is niet in het Nederlands, of vergis ik mij?
Hetzelfde geldt voor Spywareblaster, waar we op deze site en andere, al jaren op aandringen.

Ad-Aware bestaat in het Nederlands (en Duits), officieel taalbestand. Zie afbeeldingen hieronder.

Nederlands
ad-aware.PNG


Duits
adaware.PNG


Spywareblaster is alleen in het Engels. :)
 
Laatst bewerkt:
Jippie.
Weten we dat ook weer.
Bedankt!:thumb:
 
Dus Ad-Aware samen met Spybot is een prima combinatie.:thumb:

Met Ad-Aware en Spybot scannen en bij Spybot kan je als beveiliging TeaTimer aanzetten!
Met die 2 hou je al heel veel buiten!
 
Aanvulling:

A² Squared Free. Anti-malware scanner met Duits taal bestand: (kan je evt. in het engels zetten)

Version 2.1.0.12 - 11/22/2006 - for Windows 98, ME, 2000, 2000 Server, XP and 2003 Server (10 MB)

Control center
a2squared.PNG


Kies scan
squared.PNG


Bezig met scannen
2squared.PNG
 
Laatst bewerkt:
Het herkent het wel, maar toch echt een stuk minder spyware dan wormen/trojans/backdoors enz.
Het is prima als je Ad-Aware en Spybot hebt, heb je voor spyware toch de 2 beste programma's voor Windows 98 in huis.
 
Het herkent het wel, maar toch echt een stuk minder spyware dan wormen/trojans/backdoors enz.
Het is prima als je Ad-Aware en Spybot hebt, heb je voor spyware toch de 2 beste programma's voor Windows 98 in huis.

Daarin spreek ik je niet tegen, het is alleen een aanvulling op de beveiliging aangezien malware scanner AVG anti-spyware niet op windows 98 werkt. ;)
 
We spreken elkaar niet altijd tegen, maar jij sprak mij niet tegen en ik toen jou niet:p
Maar nu weer lekker ontopic: Wat is de keus geworden?
 
Ik ben er nog niet uit!

Vol vertrouwen keek ik naar: http://www.majorgeeks.com/downloads31.html
Om hier het juiste Nederlands of Deutsch talig programma te kiezen zou ik eerst de nodige engelstalige teksten vertalen.

Vaak is in Nederlands talige programmas vaak het HELP in Engels. Beter konden ze het programma in Engels laten en het HELP in Nederlands aan te bieden in het programma zelf of middels een verwijzing elders.

Begrijp ik het dialoog tussen Michael4446 en Wouterzzzz goed, dat er voor Windows98 niet die beschermende programmas beschikbaar zijn, dan voor WindowsXP?

Er is toch nog Hoop ! ? !
 
Wanneer je goed gelezen hebt, kom je tot de conclusie dat twee erg goeie programma's, te weten Spybot Search and Destroy en Ad-aware SE, ook op 98 draaien EN in het Nederlands zijn. Deze zijn echter voornamelijk om reeds aanwezige spyware te verwijderen.
Het programma SpywareBlaster, dat spyware aan de deur tegenhoudt, is helaas alleen in het Engels, maar zo eenvoudig, dat het niet onoverkomenlijk is.
Eventuele uitleg over SpywareBlaster vind je bij tips en handleidingen van ons Forum.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=274560
Wanneer je deze drie programma's gebruikt, ben je voldoende ingedenkt tegen het risico van Spyware en Adware.
 
Laatst bewerkt:
Ja, alle drie prima voor Windows 98 en Spybot en Ad-Aware in het nederlands en Spywareblaster in het Engels met uitleg. Alledrie ook lichte programma's.

Spywareblaster werkt alleen preventief, dus alleen '' spyware tegenhouden ''.
Spybot is een scanner en werkt ook preventief, als je de TeaTimer-functie aan hebt staan.
Ad-Aware is in de gratis versie alleen als scanner maar in de betaalde versie heb je ook de preventieve functie.
Dus die drie gebruiken is prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan