• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek/controle functie??

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisGMT

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2017
Hallo forumleden,

Ik ben hier nieuw en een naam voor het onderwerp vind ik lastig aangezien ik niet goed weet hoe het gene heet wat ik zoek.

Ik heb een lijst met bestellingen. Daarbij staan debiteurnummers. Daar wil ik op kunnen"zoeken" op zo'n manier dat als ik dat onderaan invul dat er dat een vakje gaat oplichten met hetzelfde debiteur nummer uit de lijst met bestellingen. weet iemand hoe dit heet en hoe ik dit kan toepassen? Het gaat er om dat ik kan controleren of er nog openstaande bestellingen zijn. (simpele zoekfunctie zijn te veel handelingen om telkens uit te voeren)

Groeten Kris

Bijlagen

Dat kan met Voorwaardelijke Opmaak (VO).

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel! dit is exact wat ik zoek :D

nu wil ik er naast iedere regel een status aangeven, bijvoorbeeld: ligt klaar, verzonden. kan iemand mij vertellen hoe die functie heet?

alvast bedankt :)

Ja dankje!

Nu heb ik m'n sheet redelijk af, maar nu kom ik het volgende tegen, er kunnen meerdere bestellingen zijn voor dezelfde debiteur. Is het ook mogelijk dat wanneer ik het debiteurnummer invul in het groene vakje, dat dan in de rij met debiteurnummers alleen de vakjes oplichten met dezelfdenummers? dus als er in de rij 2x het zelfde nummer oplicht dat het dan niet gebeurd en alleen als ik het in het groene vakje invul.

misschien omschrijf ik het heel omslachtig, sorry daarvoor :)

alvast bedankt!

Bijlagen

Je omschrijft het omslachtig, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Als ik je bestand zie heb je het jezelf wel erg moeilijk gemaakt.. ik zie een stuk of 6 voorwaardelijke opmaken voor dubbele waarden op hetzelfde bereik..

Ik heb alle VO eruit gegooid en vervangen door 1 die doet wat jij vraagt. De rijen met de debiteurnummers die overeenkomen met de waarde in c42 krijgen een andere kleur.
Ik heb ervoor gekozen om de hele rij te kleuren, maar als je maar 1 kolom wilt kun je dat weer eenvoudig aanpassen door het bereik aan te passen naar alleen kolom B.

Bijlagen

Roel, dankjewel :-) wanneer er geen waarde is ingevuld worden alle lege velden met groen weer gegeven. kan dat uit? zo ja waar doe ik dat? en waar kan ik zien welke voorwaardelijke opmaken er zijn gebruikt? of in gebruik zijn?

sorry, ben echt een nul op excel gebied.

Dankjewel Cobbe! maar hoe kan ik dit in het vervolg zelf aanpassen? dan leer ik er ook gelijk van :D

In de voorwaardelijke opmaak de formule aanpassen, zie beeldje

How did i do it.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan