• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Zoek datum als niet gevonden neem vorige datum

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was toch even te enthousiast de code moet eigenlijk kijken naar de cheetnaam omdat er waarschijnlijk nog een 1 a 2 sheets bij komen. zoals het voorbeeld nu is wordt sheet1 planning en sheet2 overzicht
ik heb al geprobeerd dit aan te passen in de code maar dan werkt hij niet meer. "doe het dus niet goed ".

Tevens copieerd hij op volgorde A B C D enz netjes weg maar als de volgorde A D C B is komt hij in de verkeerde cell terecht dus hij moet A naar A positie copieeren en B naar B C naar C enz zoals in het voorbeeld.
en de OFFSet mag er inderdaad gewoon uit dus gewoon naast elkaar zetten.
Als dit ook nog lukt ben ik nog blijer.

Sorry hoor maar ben zelf ook nog aan het kijken wat de beste indeling is.

Laatst bewerkt:
Code:
Sub hsv()
Dim fd
With Sheets("planning")
 fd = Application.Match(Sheets("sheet2").[a1], .Columns(1), 1)
 If IsNumeric(fd) Then .Cells(fd, 11).Copy Sheets("sheet2").Cells(12, Application.CountA(.Range("k1", .Cells(fd, 11))) + 2)
End With
End Sub

Dank je weel HSV dit werkt goed kun je er nog een check inbouwen die de Datum controleerd of het een maandag is ?
en een controle die kijkt of er wel een text is die gekopieerd kan worden, of dat de cell leeg is.
en als die cell leeg is dan niets doet. en er een melding komt (voer een actie in.)

1). Van welk blad moet er gecontroleerd worden op maandag.
2). De betreffende cellen in blad 'planning' hebben altijd een kleur?

Op blad2 want die datum kun je handmatig wijzigen.
Nee hebben geen kleur.

Nieuwe vraag, nieuwe kansen.
Code:
Sub hsv()
Dim fd
With Sheets("planning")
 If IsNumeric(fd) And DatePart("w", .Cells(fd, 1), 2, 2) = 1 And .Cells(fd, 11) <> "" Then
    Sheets("sheet2").Cells(12, Application.CountA(.Range("k1", .Cells(fd, 11))) + 2) = .Cells(fd, 11).Value
  Else
    MsgBox "controle invoeren in cel " & .Cells(fd, 11).Address(0, 0)
 End If
End With
End Sub

Bij nader inzien denk ik zo.
Code:
Sub hsv()
Dim fd
With Sheets("planning")
If DatePart("w", Sheets("sheet2").Cells(1), 2, 2) = 1 Then
 If IsNumeric(fd) And .Cells(fd, 11) <> "" Then Sheets("sheet2").Cells(12, Application.CountA(.Range("k1", .Cells(fd, 11))) + 2) = .Cells(fd, 11).Value
  Else
    MsgBox "De datum in " & Sheets("sheet2").Cells(1).Address(0, 0) & " valt niet op een maandag.", , "Controle invoeren:"
 End If
End With
End Sub

Beide codes werken Top we gaan weer verder met de opzet.
Bedankt voor je hulp. zal vast nog wel een keer nodig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan