zoek de juiste linux.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg: FreeBSD of een andere BSD variant: Draait als een tierelier op een P3.
En gratiesh! Vollop documentatie te vinden en een grote gebruikersgroep.

Ik zeg: FreeBSD of een andere BSD variant: Draait als een tierelier op een P3.
En gratiesh! Vollop documentatie te vinden en een grote gebruikersgroep.

gebruik jij dat en met welke pcspecs ik wil freebsd ook wel eens proberen :)
edit: ik heb nu e nieuwe ubuntu en somsstoot ik ng wel op en probleempje en dat was er intussen uit met de oude versie dus ik zoek om even over te schakelen naar iets anders iets stabielers is frebsd dus stabiel?.

Laatst bewerkt:
gebruik jij dat en met welke pcspecs ik wil freebsd ook wel eens proberen :)
edit: ik heb nu e nieuwe ubuntu en somsstoot ik ng wel op en probleempje en dat was er intussen uit met de oude versie dus ik zoek om even over te schakelen naar iets anders iets stabielers is frebsd dus stabiel?.
FreeBSD is stabieler dan Linux op velen fronten.
Ik heb het draaien op een P3 800Mhz met 256 MB Ram en 20 Gig HD.

Let wel: Lees de documentatie voordat je uberhaubt eraan begint.

FreeBSD is stabieler dan Linux op velen fronten.
Ik heb het draaien op een P3 800Mhz met 256 MB Ram en 20 Gig HD.

Let wel: Lees de documentatie voordat je uberhaubt eraan begint.

sry dat ik een beetje dit topic inpik :o
om men linux eraf te gooien zie ik niet zitten, maar een dualboot gaat dat gemakkelijk met freebsd? Met linux allezins al wel.

sry dat ik een beetje dit topic inpik :o
om men linux eraf te gooien zie ik niet zitten, maar een dualboot gaat dat gemakkelijk met freebsd? Met linux allezins al wel.
Dual boot met Windows is mogelijk.
FreeBSD heeft een eigen bootloader waardoor je kan kiezen tussen Windows en een andere besturingssysteem.

Dat staat ook in de documentatie ;)
Als je meer vragene heb hoor ik het wel.

FreeBSD heeft een eigen bootloader waardoor je kan kiezen tussen Windows en een andere besturingssysteem.

Welke ISO mag ik nemen?

Geen WINDOWS maar LINUX, maar dan neem ik aan dat dat ook wel mogelijk zal zijn.

Maar ik heb een bootloader (grub) van UBUNTU, dan zal ik die ook kunnen gebruiken, of zit ik fout?
Ik heb reeds back ups gemaakt en dan ga ik het strax eens een poging wagen. Je hoort nog van me :thumb:

Geen WINDOWS maar LINUX, maar dan neem ik aan dat dat ook wel mogelijk zal zijn.

Maar ik heb een bootloader (grub) van UBUNTU, dan zal ik die ook kunnen gebruiken, of zit ik fout?
Ik heb reeds back ups gemaakt en dan ga ik het strax eens een poging wagen. Je hoort nog van me :thumb:

Toch maar niet op men lappy gezet ik ga het eerst op een andere pc zetten (P3 866Mhz ???RAM) en daar eens op testen en doen, ik had toch een beetje schrik om men ubuntu naar de kl*te te doen

Toch maar niet op men lappy gezet ik ga het eerst op een andere pc zetten (P3 866Mhz ???RAM) en daar eens op testen en doen, ik had toch een beetje schrik om men ubuntu naar de kl*te te doen
Dat hoeft toch niet? :rolleyes: Je kan nog een tweede HD erbij prikken en daar FBSD op gooien. Een bootloader zit voor de uiteindelijke initialisatie van het besturingssysteem.
Als je FreeBSD heb geinstalleerd kan je Grub opnieuw configgen zodat het je FBSD ziet. En dan heb je een dual-boot systeem.

Laatst bewerkt:
Dat hoeft toch niet? :rolleyes: Je kan nog een tweede HD erbij prikken en daar FBSD op gooien. Een bootloader zit voor de uiteindelijke initialisatie van het besturingssysteem.
Als je FreeBSD heb geinstalleerd kan je Grub opnieuw configgen zodat het je FBSD ziet. En dan heb je een dual-boot systeem.

in men laptopje een ander hdtje bijprikken gaat nogal moeilijk wegens plaatsgebrek :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan