• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek en bewerkfunctie in VBA via Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinw01

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met een zoekfunctie in mijn userform in vba. Ik heb mijn vraag ook in het bijgevoegd document geplaatst op het voorblad.

Ik wil dus een zoekfunctie die via een id de gegevens terug ophaalt in mijn userform, waarna ik deze kan bewerken en uiteindelijk terug kan opslaan onder hetzelfde id.

Daarnaast wil ik nog een zoekfunctie op het voorblad die deze gegevens ook weer ophaalt.
Zie het document voor verheldering. Wie kan mij op weg helpen? :D

Alvast bedankt :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Snb, ik kom er niet helemaal aan uit, jij gebruikt comboboxen om je nummers op te halen, maar ik wil gewoon handmatig via mijn zoekscherm doen. Ik weet dus ook niet wat voor code ik moet gebruiken en waar te plaatsen. Kan je me verder helpen toevallig?:rolleyes:

Probeer het eens met deze

Bijlagen

Rudi,

Precies wat ik bedoel :D:thumb: super!!

Heb alleen nog een vraagje, dat stukje van de textboxen leegmaken nu, hoe werkt dat?

En nog een klein vraagje, op tabblad Voorblad, werk de zoekfunctie goed!

Maar is het mogelijk wanneer een id nog niet bestaat dat er dan een melding komt met "deze id bestaat nog niet"?

Want nu krijg ik een foutmelding, wanneer een id intype die niet bestaat.

Groeten Kevin

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik dit hier gelijk bij kan doen. Maar ik heb nog een probleem omtrent het zoeken op het tabblad voorblad. Als mijn opdrachtomschrijving groter is dan een aantal karakter dan haalt hij deze niet op. Ik heb dit probleem ook met het invullen in mijn formulier in het textbox opdrachtomschrijving.

Hoe zou dit opgelost kunnen worden? :confused:

Zou het te maken kunnen hebben met die variabele sq? kan daar maar een x-aantal karakters is bewaard worden?

Laatst bewerkt:
Textbox is beperkt tot 255 characters

Hoe kan ik dat oplossen Rudi? of gaat dat niet?

Daarnaast heb ik ook nog het probleem met het ophalen van de id's op het tabblad "voorblad" want als ik een id intype die er niet is krijg ik een foutmelding. Kan ik door middel van een messagebox zeggen dat deze id dan nog niet bestaat?

Groeten Kevin

Hoi Rudi,

Zie bijlage, nu krijg ik bij elk nummer wat ik invoer die melding?
En wist jij toevallig nog een oplossing voor mijn textbox meer karakters te geven of iets daarvoor in de plaats :o

Alvast bedankt voor alle goede hulp :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
'-- Zoekbutton op het tabblad "Voorblad"
Private Sub CommandButton3_Click()
On Error Resume Next
    With Sheets("Adhoc-Data").Columns(1)
        sq = .Find(TextBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Resize(, 12)
    End With
    If Not IsEmpty(sq) Then
        [D4].Resize(12) = WorksheetFunction.Transpose(sq)
    Else
        MsgBox "Dit nummer is niet aanwezig in de database", vbInformation, "Onbekend nummer"
    End If
End Sub

Dank je wel Rudi, werkt perfect!!!

Nog een oplossing voor het aantal karakters van de textbox? Of weet iemand daar een handig truucje voor? :rolleyes::D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan