• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek en ga naar functie inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

suryoyo92

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Hallo allemaal,

Ik zit met een strubbeling waar ik niet uit kom.

Ik heb een blad gemaakt met daarin elke dag van het jaar horizontaal en accessoires die verhuurd worden verticaal. Zie bijlage.

In elk blad zou ik graag een cel zo willen inrichten dat een medewerker een datum in die cel kan invoeren, waarna Excel automatisch naar die datum scrollt. Zo hoef je dus niet elke keer op zoek naar een datum, maar slechts de gewenste datum in te voeren.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Accessiore verhuur.xlsx

Met onderstaande code in de werkbladmodule, kun je een datum in B2 invoeren waarna excel automagisch naar die datum springt.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim Cl As Range
    If Target.Address = "$B$2" Then
        Set Cl = Rows(3).Find(Target.Value, LookIn:=xlFormulas)
        If Not Cl Is Nothing Then Application.Goto Cl
    End If
End Sub

Timshel bedankt!

Bij VBA doe ik 'Insert Module'. Vervolgens plak ik jou code erin en klik ik op Run Sub/UserForm (F5). Daarna vraagt die om een macro en vanaf daar weet ik niet hoe ik verder moet. Kan jij mij helpen met mijn ontdekking tot VBA :D ?

Alex

Je had het even goed moeten lezen.
een datum in B2 invoeren waarna excel automagisch naar die datum springt
Dus de code achter het blad, dan in B2 een datum invoeren en een enter geven.
Dat is alles.

Ik heb de macro in je voorbeeldbestand gestopt, voor nu even alleen achter werkblad 'Allesdragers'.

Bijlagen

Timshel,

Super! Werkt als een tierelier. Jullie reageren echt heel snel. Top!

Echter, ik zou het heel tof vinden als ik het ook zelf kan. Niet alleen omdat ik het leuk vindt om iets nieuw te leren, maar ook omdat ik in het vervolg geen forumleden meer hoef lastig te vallen.

Hoe krijg je de code die je mij gegeven hebt aan de praat? Zou ik heel vervelend zijn als ik om een beknopt stappenplan vraag?

Alvast bedankt.

Alex

Hier staat een beschrijving hoe je code kunt implementeren: klik.
Probeer zelf eens de code te kopiëren naar de werkbladen 'Sneeuwkettingen' en 'Boxen'.

Beste,

Mijn probleem is opgelost, dus in feite mag dit verhaal op slot. (heb jou stuk gekopieerd en geplakt in de andere twee sheets)

Echter, het zelf doen zonder jou werk lukt mij maar niet. Ik stuit telkens op Run-Time error 424 Object required. Wat gaat er fout?

Als je je code hier plaatst wil ik er wel even naar kijken.
Als het je er echter om gaat om de grondbeginselen van VBA machtig te worden raad ik aan er een goed boek over open te slaan. VBA is een volwaardige programmeertaal die studie en oefening vergt.

Bedankt voor de tip en de hulp, echt super!
Ik doe dit topic op slot!

Nogmaals, thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan