• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek funckie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
hallo allen

is het mogelijk om een zoek functie te maken via een knop en dat dit via een gegevensvalidatie lijst werkt .
dus kortom het woord dat in het gegevensvalidatie lijst staat selecteer ik en dan op oke druk moet dit woord gaan zoeken
ik heb al eens rond gekeken en gezocht op het web maar kan zo niets vinden.
zou iemand een opzetje willen maken?

Waar moet dat woord gezocht worden en wat moet er gebeuren als het woord gevonden wordt?
Een voorbeeldje doet wonderen.

niet helemaal,
nieuwe uit leg.

ik wil dus een macro die een zoek functie heeft zoals velen zijn te vinden op het web,
men typt hier een naam in waar je op zoek naar bent en drukt op oke.

voor zover moet dit dus een normale kop zijn,
maar waar men dus normaal de zoek opdracht typt,
wil ik dus een gegevensvalidatie lijst hebben staan zodat we niet telkens iets hoeft te typen,
in de scheet staan wel 30 opdrachten waar naar gezocht moet worden.
en men mag dus nergens anders naar kunnen zoeken als
naar die opdrachten

kan momenteel geen voorbeeld bestand sturen ben op dit moment niet in het bereik van mijn pc

gegevensvalidatie dat lukt mij wel
een macro vba niet
wat ik dus zoek is dus een macro en gegevensvalidatie in 1 macro / vba
is dit mogelijk zo ja
kun je voor mij zo iets maken

kan momenteel geen voorbeeld bestand sturen ben op dit moment niet in het bereik van mijn pc
Erg zwak. Je moet natuurlijk zelf 200% inzet tonen.

Of het kan weet ik niet. Ik kan het in ieder geval niet. Onvoldoende kennis. Welke versie? Het is op dit forum niet, u vraagt en wij draaien.

Erg zwak. Je moet natuurlijk zelf 200% inzet tonen.

Wat is er zwak aan? Misschien is hij een dagje weg? Het is immers zaterdag!
Er is nog minder dan 24 uur voorbijgegaan en jij staat blijkbaar te springen om een voorbeeldbestand.
Geef jezelf eens geduld! :)

Zodra hij ermee komt, kan het topic weer vervolgd worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook in het begin aan gegeven of het kon en als er iets was zou dat fijn zijn

Geen duidelijke vraag.
Daarom zelf maar een bestandje gemaakt omdat we niets van TS kregen.

Bekijk dit bestandje eens en geef aan of dit overeenkomt met je vraag of niet.
Zo niet geef dan duidelijk aan wat er waar niet goed gaat en hoe je het wel wilt hebben.
Geef ook even aan met welke versie je werkt want in de nieuwste versie zit meteen een zoek functie bij een gegevensvalidatie.

Bijlagen

popipipo bedankt voor je reactie maar nee dit is het niet

ik heb een voorbeeld bestandje erbij gedaan ik hoop dat het duidelijk is zeker met al mijn eerdere berichten
het moet dus een zoek knop worden en als men daar op klikt wil ik graag dat er een
keuzelijst ( Gegevensvalidatie lijst ) komt waar ik dan een groep kan selecteren en daarna op oke kan drukken

de macro werkt verder prima zoals deze nu is

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je de gegevensvalidatielijst (een lijst met de groepsnamen) al ergens staan of moet die ook door de macro bij elkaar gezocht worden en zo ja, hoe?
Heeft het werkblad een vaste indeling?

De gegevevalidatie lijst komt op een ander blad en het werkblad heeft een vaste indeling

AD1957 en AHULPJE beide bedankt hier kan ik mee verder zeer bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan