Zoek functie met textbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Is het mogelijk om meerdere textbestanden in een directory te doorzoeken met een bespaalde zoekterm met php en dan alle resultaten weer te geven?

Alvast bedankt :)

Bedoel je de inhoud van dat tekstbestand doorzoeken of zoeken op een (deel) van een bestandsnaam?

Ik heb een directory met een zooi .txt files erin. Ik wil een zoekveld waar je een zoekterm of zoektermen in kan vullen, en als je dan submit moet je een lijst krijgen met elk textbestand waar die zoekterm(en) in gevonden is/zijn.

Dus je bedoelt echt zoeken in de tekstbestanden?
Dit is in theorie wel mogelijk maar in praktijk brengt dit toch enkele problemen mee.
- Als de bewerking in PHP te lang duurt, geef hij een time out request (en stopt hij dus).
- Als de txt file groter is dan 10 MB -> foutmelding
- ...

Ik wil je gerust wel even helpen met programmeren, stuur mij even een pm.

Wel, momenteel heb ik een site met een zooi artiekels erop waarvan de inhoud uit .txt files komt. Ik wil er nu zo een search tool bij, en een cms zodat je na inloggen de artiekels kan veranderen. Als het gewoon zo gaat verander ik liefst nix aan het huidige systeem, anders moet ik alles maar in een MySQL db gaan stoppe, dan heb ik er zowiso geen problemen mee.

Die textbestanden gaan in elk geval niet over 10MB gaan.

Als ik vastloop tijdens het programeren post ik het wel hier. Ik kan je geen PM's sturen aangezien dat gewone member dat niet kunnen op dit forums. Je kan me wel toevoegen op msn als je wil: tiko-world at hotmail dot com, of op xfire: bn2vs, of op skype: rts.bn.vs :)

Wel eens een gewone database overwogen? Werkt een stuk prettiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan