zoek functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Berichten
273
Ik heb een simpele zoek functie, maar als niet alle criteria ingevuld zijn, dan vindt hij helemaal niets. Ook als één criterium ingevuld is, maar de rest niet, dan vindt hij niets... .

"Werkend" voorbeeld in bijlage.
 

Bijlagen

  • search_try.rar
    24,4 KB · Weergaven: 31
Ik heb een simpele zoek functie, maar als niet alle criteria ingevuld zijn, dan vindt hij helemaal niets. Ook als één criterium ingevuld is, maar de rest niet, dan vindt hij niets... .

"Werkend" voorbeeld in bijlage.

Doe ook even een voorbeeld met data. Dat scheelt ons een hoop werk.

Wim
 
In bijlage, alvast bedankt voor de moeite!

Ben nu al vijf keer opnieuw begonnen en ik zie nog steeds niet waarom het niet wil lukken. Dus als iemand de fout ziet... . Ik wil niet verder werken als ik niet zeker ben dat ik dit werkend krijg en ik begin er echt aan te twijfelen... .
 

Bijlagen

  • search_try.rar
    24,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Hoi Ewergreen

Ge zit op het goede spoor,

wijzig de criteria"s in

Like "*" & [Forms]![frmSearch].[qFileName] & "*"

Myg,

Vanjan,
 
Hallelujah! Merci VanJan!
 

Bijlagen

  • search_try2.rar
    32 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Hij werkt echter nog niet 100 %. Hij werkt enkel als ELK criterium ingevuld is. Als ik ergens bijvoorbeeld geen "people" invul. Om de simpele reden dat het een foto van een boom is, dan komt deze record niet meer voor in de uitkomst van de zoekopdracht.

Logischerwijs zijn er bij quasi elke record meerdere criteria niet ingevuld.
 
Die ben ik al een vijftal keer opnieuw begonnen :). Maar ik blijf bij hetzelfde probleem uitkomen. Kan ook zijn dat ik er te hard op gefocust ben.
 
Hoi Ewergreen,

Zie bijlage ,

Ik heb eerst de index aangepast,maar een paar zoekkolommen ingesteld,
van hieruit kunt ge wel verder denk ik.

Mvg,

Vanjan,
 
Laatst bewerkt:
Vanjan, ik apprecieer de moeite enorm hard, maar ik zie geen verandering. Ja, de zoek-functie werkt, maar het probleem ten gronde blijft.

Haal bij de eerste record de datum even weg en zoek dan nog een op FileName. Normaal gezien zou access met "k" of toch zeker "kareltje" de eerste record moeten vinden. Maar omdat je datum (criterium) weg is, werkt de hele zoek-functie niet meer.

Ik hoop dat ik deze keer het probleem goed heb uitgelegd... .
 
Hoi Ewergreen,


Heb ook een beetje gezocht, heeft allemaal te maken met het datumveld,

Oplossing zou zijn , criteria datum veld aanvullen met "Or Is Null"

ook nog iets bijgeleerd vandaag.

Mvg,

Vanjan
 
Dan moet elk criteriumveld daarmee aangevuld worden? Anders ga ik de fout bij andere criteria ook blijven hebben? Of zit ik hier mis met mijn redenering en gedraagt een datum zich "speciaal"?

Ga zo dadelijk testen. Update volgt ;)
 
Vanjan, ik moet ze overal toepassen, of hij werkt niet. Echter dit brengt een nieuw probleem met zich mee. Ik test en probeer eerst even verder...

EDIT/UPDATE: Werkt bijna perfect. Ik heb nu overal de volgende code in mijn critaria staan:
Code:
Like "*" & [Forms]![frmSearch].[qDate] & "*" Or Is Null

Helaas, geef ik nu in mijn search form één exacte datum in, dan krijg ik niet enkel de records met die datum in te zien, maar ook alle lege records. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ewergreen, ook aan testen geweest, maak van uw tekstvak qCopyright een selectievakje

in het formulier, ge hebt deze zo ingesteld in de tabel,

Deze waarde word dan waar of onwaar , of 0 en -1 ,

Hier hebt ge maar 2 waarde's om in te vullen : waar of onwaar ,

Waardoor er direct veel gefilterd word ,als ge meerdere records in de tabel brengt gaat ge

dat beter zien wat dit meebrengt.
 
Ik vul hier nu gewoon vaak een 0 in. Werkt ook perfect. Bedoeling is inderdaad om hier later een tekstvak van te maken, maar het stoorde mij nog niet. Ik ben al wel erg tevreden van de search, maar het is toch jammer dat moest ik eigenlijk 1 unieke hit hebben, dat hij toch ook 30 zaken aangeeft waar een leeg veld was.
 
Ewergreen,

Nog een poging,

Als ge in al de zoekcriteria het volgende zet bvb:

Like "*" & [Forms]![frmSearch]![qFileName] & "*"

aan te passen aan de zoekvakken.


UItgezonderd het datum veld en ja/nee vak ,( dat zijn de boosdoeners)

marcheert het,

Voor het datum vak moet ik u het antwoord schuldig blijven , sorry

Mvg,

Vanjan
 
Hoi Ewergreen,

Denk dat we het te moeilijk aan het zoeken zijn,:confused:

Zodus zet in zoekcriteria zoals in voorgaande post,

Voor het veld Date

veranderen in : Datum:Nz([Date];0)

dit brengt teweeg als de query begint te zoeken en een leegvak tegenkomt hij de waarde 0
neemt hiervoor.

Dit zou ik doen voor al de velden waar ge een leeg vak verwacht .



Mvg,

Vanjan
 
Pfieuw, ergens een foutje gemaakt en nu werkt het even niet meer. Werk er straks nog aan verder... . Uw datum oplossing lukt me ook niet meteen. Maar ook daar zoek ik straks naar verder :).

Just in case nog maar eens een update van de bijlage. En een extra "dank u" richting vanjan.
 

Bijlagen

  • search_aanpassing.rar
    45,6 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan