• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek macro maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrna040669

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
6
Ik heb een telefoonlijst gemaakt voor ons telefooncentrum.
Nu wil ik dat het voor al die computeranalfabeten hier een zoekmacro/filter maken.
Er moet dus in alle kolommen gezocht worden naar de zoekoptie.
Dan moeten alle rijen waarin die zoekoptie of deel van zoekoptie voorkomt zichtbaar zijn.

Daarna moet die zoekoptie weer verwijderd worden.

Help!!! :confused:
 

Bijlagen

  • helpmij.txt
    72,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Een optie is met: Data <> Auto filter of met control F.
 
Laatst bewerkt:
Een optie is met: Data <> Auto filter of met control F.

Nee autofilter heb ik al maar ik wil dat een zoekmacrotje automatisch in alle kolommen de zoekterm zoekt en waar die zoekterm in voorkomt in een lijstje zet. Zelfs autofilter is met de computeranalfabeter hier op mijn werk niet te werken.
 
Hoeveel kolommen heb je? Kun je een voorbeeldbestandje plaatsen
Ik zal straks als ik op mijn werk ben een voorbeeldje plaatsen maar hieronder zie heb ik de kolommen neer gezet zoals ik ze nu heb en in de kolommen met * moet op de zoekterm gezocht kunnen worden en een lijstje van het resultaat gemaakt worden:
voornaam *
tussenvoegsel
achternaam *
telefoonnummer
Afwezig
Ziek
startdatum afwezig
einddatum afwezig
Vakteam *
Team *
Functie *
Aanvullende werkzaamheden *
Bijzonderheden *
BHV
Functie BHV
 

Bijlagen

  • helpmij.txt
    72,5 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
de extentie txt gewoon vervangen door de excell extentie dan moet je het gewoon kunnen openen volgens mij.
 
OK is gelukt. Maar wat wil je nu precies zoeken?

Als je bv "Wit"wilt zoeken, moet de macro dan in de kolom achternaam iedereen vinden die "de Wit" heet en tevens alle mensen van "Team Wit" laten zien? Of begrijp ik het niet goed?
 
Ik denk dat ik wel een oplossing weet, maar ik kan het even niet maken. Ik denk dat je een cel ergens op de eerste regel moet nemen en daar de waarde in laten vullen die je wilt zoeken.

Dan maak je een macro die stuk voor stuk in de kolommen waar je in wil zoeken het volgende doet:
- lees één keer de waarde uit die in de 'zoekcel' staat
- autofilter instellen op de eerste zoekkolom
- autofilter - aangepast - bevat <waarde die in de zoekcel staat>
- laat de macro bij alle gevonden regels een "1" plaatsen in een hulpkolom
- verwijder de autofilter van de zoekkolom.
- ga naar de volgende zoekkolom en herhaal

Na de laatste zoekkolom ga je dan naar de hulpkolom, zet daar een autofilter op en filter op de waarde "1"

De macro hang je aan een macroknop en dan ben je klaar. Sorry, ik heb even geen tijd om het helemaal uit te werken. Ik kijk na mijn vakantie wel even of je eruit bent gekomen.
 
Dat is inderdaad een idee waar ik even mee aan de slag ga. Wanneer ben je terug van vakantie?
 
Ik ben weer terug van vakantie :(

Ben je nog verder mee gekomen met een mogelijke oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan