• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek meerdere overeenkomst uit rij, geef getal kolom 3 en tel op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel K

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik ben een tabel aan het opzetten waarin ik bijhoud via welk kanaal een klant binnenkomt. Onszelf, of ons partner. In dit tabel staat o.a. ook welke training de klant komt volgen en de prijs die daaraan gekoppeld is.

Nou wil ik per kanaal weten wat de totale opbrengst is. Ik heb VERT.ZOEKEN geprobeerd, maar deze stopt wanneer hij de laatste overeenkomst gevonden heeft en negeert de eerdere/andere overeenkomsten. Het probleem is dat er mogelijk nog meer overeenkomsten zijn in deze rij. Ik wil ook deze opgeteld hebben.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is, of dat er een andere formule / VBS is dat doorzoekt tot het einde van de rij in plaats van stopt na het vinden van 1 overeenkomst? Of denk ik te moeilijk en kan het met een if/als formule opgelost worden?

Voor de goede orde heb ik een voorbeeld document toegevoegd.

Alvast bedankt ! :)
 

Bijlagen

  • Meerdere waardes uit een rij optellen.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Onderstaande formule zoekt in de tabel de waarde die achter de spatie in F34 staat:

Code:
=SOM.ALS(Tabel1[Binnenkomst via];DEEL(F34;VIND.ALLES(" ";F34;1)+1;10);Tabel1[prijs])
Deze formule kan je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@Roncancio

Thanks. Ik heb hem voor "partner" versimpeld naar:

Code:
=SOM.ALS(Tabel1[Binnenkomst via];partner;Tabel1[prijs])

hij werkt mooi dynamisch in het origineel. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan