zoek member

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortal12

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
16
Hallo allemaal ik heb een vraag over het maken van een zoek member system voor op me site.
Ik wil graag members op leeftijd kunnen zoeken.
Dus bv ik toets het minium getal 19 aan en het max getal 21 dan moet hij ale members tussen de 19 en 21 er uit gooien maar op een of ander manier wil het niet wat ik ook probeer.
Heeft iemand mischien een id ?
Er moet ergis iets fout zijn in de query.
bedankt alvast

Code:
<?php
$reacties = mysql_query("SELECT * FROM gebruikers AS g 
LEFT JOIN " .TABLE_AVATAR. " AS a  ON  a.id = g.atventaarid WHERE
g.naam LIKE '%$_POST[naam]%' AND g.land LIKE '%$_POST[land]%' AND
g.profiel LIKE '%$_POST[profiel]%' AND g.geslacht LIKE '%$_POST[geslacht]%' AND
g.relatie LIKE '%$_POST[relatie]%' BETWEEN
YEAR(g.geboortedatum) YEAR(NOW()) - '" . $_POST['min_age'] . "' AND YEAR(g.geboortedatum) YEAR(NOW()) - '" . $_POST['maxs_age'] . "'");
?>
 
Laatst bewerkt:
Een databaselayout is hierbij wel handig, de inhoud van de tabel gebruiker en avatar(? Klopt dat wel? Wat heeft die hiermee te maken?)

Ook is het handig om te vermelden wat je er precies in opslaat.
 
Bedankt voor je reply.
De atvantar en zo klopt allemaal dat is het probleem niet sorry het stukje waar het om gaat is wat hier onderstaat.
Wat hij moet doen is bv ik geef var $min_age = 18 en max $max_age = 21
dat moet hij alle gebruikers met de leeftijd 18 tot 21 uit de data base gooien.


BETWEEN
YEAR(g.geboortedatum) YEAR(NOW()) - '" . $_POST['min_age'] . "' AND YEAR(g.geboortedatum) YEAR(NOW()) - '" . $_POST['max_age'] . "'");
 
Waarschijnlijk heb je mijn vraag niet helemaal begrepen.

Ik vroeg hoe je tabellen er uit zien, dus wat je opslaat.
Code:
Tabel: gebruikers

id - INT - auto_inc - primary
naam - VARCHAR(50)
zoiets dus.

Overigens lijkt met mij handiger dat je van tevoren al die jaren uitrekent.

Dus als je $min_age = 18 en $max_age = 21 hebt dat je alvast uit gaat rekenen welke datum daar bij hoort.

Dan houdt je als het goed is voor vandaag $min_age = 25-09-1989 en $max_age = 25-09-1986. Vervolgens kun je die dan gebruiken.
 
Bedankt voor je reply maar ben het niet helemaal met je eens.
Waarom zou je exstra berekeningen gaan maken als sql mooie ingeboude fuctions er voor heeft ?
 
Weet je dat zeker ?
Want dat gaa ik het verander zo als mijn het geleerd is namelijk alles wat je door sql al kan late berekenen is sneller en veiliger.
 
nee, ik weet het niet zeker. Maar als je het via SQL kan berekenen, zou ik dat doen
zo als mijn het geleerd is namelijk alles wat je door sql al kan late berekenen is sneller en veiliger
als het sneller en veiliger is (jij weet wss net iets meer van SQL dan ik) dan moet je het via SQL doen, natuurlijk.
 
Qua snelheid weet ik niet of het uitmaakt, het zal je in ieder geval wel een enorme query schelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan