• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek naar een datum en celwaarde vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexvk

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2016
Volgens mij een lastige vraag. hoe kan ik een matrix vullen met de gegevens uit een kolom op basis van een datum. ik wil onderaan de matrix alle waarde van een datum bij elkaar optellen en die grafisch weergeven. Bekijk bijlage datum zoeken en invullen.xlsx

ik hoop dat iemand me kan helpen.

het iets lastiger

Ik wil een grafiek maken van bijgevoegde file. Hier in is te zien dat er X omzet (bedrag door aantal weken) wordt verwacht vanaf datum (leverdatum) voor de komende weken (aantal weken) zodat er een te verwachte omzet lijn ontstaat per discipline (soort)Bekijk bijlage Verkoopkansen openstaand.xls

niet helemaal. bijvoorbeeld kans 1 (20.000) looptijd is 208 weken vanaf 3-1-2016. het totaal is dat ik in de grafiek wens te hebben is 208 x 96.15 per week gedurende 208 weken. als er meer kansen zijn met start datum 3-1-2016 mag deze daarbij opgeteld worden, mits het dezelfde discipline is natuurlijk. Een tabel per discipline geeft dan een mooie lijn van de te verwachte omzet

Laatst bewerkt:
Vul in het bestand eens in wat voor waarden je verwacht.

Ik heb de tabel even ingekort maar volgens mij snap jij veel beter dan ik wat de bedoeling is. Er staan nu weeknummers boven de tabel die ik automatisch wil generen omdat de data varieert maar dat mogen evengoed maanden zijn.

de wens is om een inzicht te krijgen in de werkzaamheden per discipline op basis van scoringspercentages en geplande datums .

best lastig, ik ben er al de hele middag mee bezig en krijg het niet voor elkaar.

Bekijk bijlage Verkoopkansen openstaand.xls

maar volgens mij snap jij veel beter dan ik wat de bedoeling is
Dacht het niet. Ik kan er geen enkele logica in vinden. Zowel in de verschillende bestanden als in de vragen kan ik niet bedenken waar je naartoe wilt. Dus of maak het duidelijk of wacht op iemand die er wel wat van begrijpt.:d

beste,

ik begrijp dat je er niets van snapt, ik ben niet duidelijk geweest.

Het probleem is als volgt. in de bijgevoegde sheet staat data invoer. Deze data is variabel. Hier worden producten ingevoerd met een doorlooptijd in weken en een totaal aantal producten. Door het aantal te delen op het aantal weken te leveren resulteert het aantal per week. Start levering in "start week" en eind levering in "eindweek" Appels komen meerder malen voor in de data invoer met verschillende doorlooptijden (eindweek-starweek+1). de bedoeling is dat deze bij elkaar worden opgeteld. ik kom er niet uit en zoek me suf.

ik hoop dat er iemand me kan helpen?

Dank.Bekijk bijlage Beter voorbeeld.xlsx

dat is hem volgens mij, nu nog even uitpuzzelen hoe het werkt..

dank je..

Als je de onnodige spaties eruit haalt zal het vast beter gaan.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan