Zoek Nieuwe (gratis) FPS online voor PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
het liefst gewoon een FPS maar ik krijg er maar geen progs voor :(.

En hoe doen die echte mensen dan zoals makers van cOd , want die gebruiken geen progs hoe doen ze het dan?

het liefst gewoon een FPS maar ik krijg er maar geen progs voor :(.

En hoe doen die echte mensen dan zoals makers van cOd , want die gebruiken geen progs hoe doen ze het dan?

Natuurlijk gebruiken die programma's! Programma's als 3ds Max, Maya, blender enz. Er zijn alleen veel verschillenden en sommige werken beter met bepaalde engines als andere. Ook worden er vaak meerdere programma's gebruikt om aan een eindproduct te komen.

Een voorbeeld van bedrijven die werken met 3ds max:

Blizzard, rockstar games (van GTA), Ubisoft.

De characters uit F.E.A.R zijn bijvoorbeeld gemaakt met Maya.

Hieruit blijkt wederom dat je niet zomaar even en game in elkaar zet en dat je er veel voor zult moeten leren. Zelfs een simpele game kan al maanden in beslag nemen om te maken.

Ga eens naar de bibliotheek of zek online naar boeken die je heirbij kunnen helpen.

ja met die programma's kan je 3d poppetjes maken maar daar heb ik niks aan want dan moet ik nog steeds achter grond een 3d wereld hebben en dingen om het te laten besturen en allemaal dat soort onzin kan je daarvoor ook voor mij progs krijgen want blender was best goed voor graphics , nu dat andere nog :).

Begin met kijken hoe ver je kunt komen met één van de simpelste tools die gebruikt wordt om games te maken: Game Maker
Je moet hier intensief een jaar in steken om een goede fps te kunnen maken. Als dit e goed is gelukt kun je verder met het leren van een programmeertaal, waar alle profesionele spellen mee worden gemaakt. Volgens mij is de meest gebruikt taal C++.

ja met die programma's kan je 3d poppetjes maken maar daar heb ik niks aan want dan moet ik nog steeds achter grond een 3d wereld hebben en dingen om het te laten besturen en allemaal dat soort onzin kan je daarvoor ook voor mij progs krijgen want blender was best goed voor graphics , nu dat andere nog :).

Hieruit blijkt dat je er nog niet veel aan onderzocht hebt, want achtergronden en 3d werelden maak je ook in 3ds max bijvoobeeld.

Ga je inderdaad eerst maar eens verdiepen in de link die Shimert gaf. Maar je moet er net zo gemakkelijk over denken. Het is niet goh, ik ga een spel maken en violgende week is deze af. Dat kan alleen als je hele lage eisen stelt.

Gamemaker ken ik al heel lang maar ik heb geen zin om daar 3d in te stoppen omdat het geld kost voor dat soort tools en ik heb geen zin om voor dat domme programma geld in te steken.

Maar je moet er net zo gemakkelijk over denken. Het is niet goh, ik ga een spel maken en violgende week is deze af. Dat kan alleen als je hele lage eisen stelt.

Als je echt een spel wilt maken dan heb je er tijd en vaak ook geld voor over, begin met gamemaker, dit kost je 15 euro ofzo, ga dan langzaam met programmeertalen werken. Als je denkt dat je genoeg met gamemaker heb gedaan zou ik zoeken naar wat de handigste programmeertaal is voor 3d-spellen en daar kun je dan een boek over lezen of op internet een handleiding zoeken. Ik raad je wel aan met iets makkelijks te beginnen, je kunt er in ieder geval op rekenen dat het veel tijd kost.

Maar kijk ik kan al best goed overweg met gamemaker maar daar kan je niet echt iets in 3d uithalen en in gamemaker zitten ook geen codes daarom vraag ik het juist aan jullie weet iemand een linkje ofz naar een bepaalde site waar alles opstaat ik weet dat het veel werk kost kan niemand me dan asjeblieft helpen :(

In Gamemaker kun je wel 3d en er zitten ook wel codes in. Om 3d in gamemaker te gebruiken moet je volgens mij wel registreren en dit kost je dus geld.
http://www.yoyogames.com/make/tutorials , hier staat helemaal onderaan een hele makkelijke tutorial met 3d in gamemaker. Natuurlijk is dit niet wat je zoekt maar de tutorial is uitbreidbaar, afhankelijk van je ervaring met gamemaker. Hier: http://www.game-maker.nl/forums/topic,18141.0 is het spel van iemand die er in is geslaagd met gamemaker een online fps te maken voor 40 personen in 1 game. Het is dus wel degelijk mogelijk in gamemaker (makkelijk) een fps te maken, het hangt van je eigen ervaring af hoe uitgebreid je deze kunt maken. Het kan zijn dat je uiteindelijk gamemaker niet uitgebreid genoeg vind en dan kun je overstappen op programmeertalen, je moet wel weten dat dit veel moeilijker is.

Ik speel al 3 jaar Wolfenstein: ET en ben het nog steeds niet beu.

Kijk hier anders eens. ;)

War§ow lijkt me leuk, heb me op de site geregistreerd maar nog niet de intentie gehad om het te downloaden.

Laatst bewerkt:
Btw ik heb nog een vraagje.

Je hebt van die nieuwe spellen zoal Cod4 en daarvoor heb je een 512MB RAM voor nodig nou heb ik op mijn computer 510MB RAM.

Kan ik nou CoD4 er wel op runnen of niet.

Ik zou het wel genaait vinden als ik het met 2MB te weinig niet kan:(

@japper36.
Dit topic is van 2008 dus is ondertussen al over datum.
Ik heb er maar een slot op gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan