Zoek resultaten van en query weergeven in het formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zowiezo kunnen meerdere mensen tegelijkertijd in één db werken, en zelfs wel in hetzelfde formulier. Alleen niet in hetzelfde record, wat uiteraard wel logisch is. Betere oplossing is om de db te splitsen in een frontend en een backend. De backend bevat de tabel(len), en de frontend de formulieren en rapporten e.d. Je geeft vervolgens elke gebruiker zijn eigen frontend, die is gekoppeld aan de backend. Overigens geldt dan nog steeds de regel dat er maar één persoon een record mag bewerken. Maar de gebruikers zitten elkaar dan niet in de weg.
 
Dat is een goed idee en ook makkelijk, ik ga het doen.

Mijn database is bijna klaar en ik wordt er steeds blijer van. Loop nog tegen 1 ding aan. Ik probeer, aan de hand van de cursus, mbv keuzelijst mensen te laten filteren. Nu gebruik ik de code

Private Sub Keuzelijstinstelling_AfterUpdate()

Me.Filter = "[Instelling]='&Me.keuzelijstinstelling&'"
Me.FilterOn = True
End Sub

Maar deze werkt niet.... in de cursus staan er meer " ' maar het is niet helemaal duidelijk hoe en wat. Ik heb alle combinatie geprobeerd maar geen 1 werkt. Waar gaat het fout?

Ik weet dat ik deze zelfde opgave van de cursus eerder wel gelukt is (het gaat om H8) is er mogelijk een verschil tussen acces 2003 en 2010 op dit gebiedt?
 
Laatst bewerkt:
Code kun je beter opmaken met de CODE knop; als quoot ziet hij er nogal onleesbaar uit. Er zit inderdaad bij jou een foutje in:
Code:
Private Sub Keuzelijstinstelling_AfterUpdate()
    Me.Filter = "[Instelling]='" & Me.keuzelijstinstelling & "'"
    Me.FilterOn = True
End Sub
 
Ik zie het inderdaad ja, sry, fijn dat je hem alsnog kon lezen. En het klopt, fout eruit gehaald en het werkt! Mijn dank is groot
 
Beste octafish,

Super bedankt voor je hulp, de database is inderdaad af en in gebruik genomen, alleen nog maar positieve reactie gehad. Mede mogelijk gemaakt dankzij jou hulp. Ik zal de post op opgelost zetten.

MvG,
MSC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan