zoek script

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
mensen ik ben op zoek naar een script wat zoekt uit een pagina
moet voor mp3 zijn
bijvoorbeeld ik zoek andre hazes
wil ik er onder hebben staan

andre hazes kleine jongen
andre hazes eenzaam
enzvoort

tevens zou het fijn zijn als er ook met titel gezocht kon worden

weet iemand wat

Je wilt dus kunnen zoeken op een internet pagina die vol staat met liedjes?
Dan gebruik je toch gewoon de zoekfunctie in IE of FF?

zoek script

ja is enkeld alleen maar om te zoeken wat ik heb aan teksten ik heb zoon 30000 nrs als ik dat in een pagina ken verwerken als ik dan een artiest of title zoek dat hij die automatische vind wat ik daar allemaal van heb

bij voorbeeld andre hazes

gevonden
andre hazes-eenzamme kerst
andre hazes-voor mijn geen slingers aan de wand
....
.....
....
..
..
zo dat ik weet wat ik heb en eventeweel de gevonden tekst nog een url in kan plakken lol maar dat is een zorg voor later

Hmm... Als ik het goed begrijp, klinkt dit eigenlijk meer als een werkje voor Microsoft Access ofzo...

voor als nog

voor als nog is de vraag nog niet opgelost
ik had een paar scripts gekregen en gevonden deze doen het wel
maar geven mijn niet gewenste resoltaat aan
eentje die net als zoeken in kladblok werkt dus dat werkt niet
en een andere die andere dingen aan geeft waar ik niet om vraag

Klinkt meer als een database methode.

Waarom heb je het in HTML staan? Ik denk dat je beter met XML zou kunnen werken (wanneer je geen database hebt).
Hoe kom je aan de lijst, is hij gegenereerd door een programma? (bijv. Winamp) Hoe ziet hij eruit en hoe houd je hem up-to-date? Een voorbeeld (fragment) van je HTML zou misschien handig zijn)

Het is wel mogelijk om met regular expressions te zoeken naar een naam, ik weet even niet of er een standaard methode in javascript bestaat om meerdere resultaten te vinden in een stuk tekst. Anders is er vast wel een mouw aan te passen. Wanneer je gebruik kan maken van PHP is het sowieso makkelijk te doen via AJAX of gewoon via een form. Als je het systeem alleen gebruikt op je eigen computer zou je bijvoorbeeld Apache + PHP kunnen installeren op je computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan