• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek tekst in van en output specifiek getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidSz

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2019
Berichten
30
Hoi,

Ik probeer in excel 2016 het volgende voor elkaar te krijgen:

Ik zou graag willen kunnen zeggen als je in A6 het woord ACS vind dan zet je in B6 58 euro.
Ik probeerde onderaan mijn excel met =ISNUMBER te werken, hij output true or false indien true gebruik ik =IF om te zeggen toon dit bedrag.

VB.
PHP:
=ISNUMBER(SEARCH(F3;A6)) - =IF(A23;58;0)

Maar dan kom ik op het probleem dat ik meerdere zaken zou moeten zoeken BV. ACS, IFS, BRC,..
Kan ik op één of andere manier zeggen in B6: als je in volgende selectie true vindt pak dan in de kolom hiernaast dat getal en toon dit in B6?

Als jullie ook een betere formule hebben voor =IF hoor ik dit graag, een formule dat ik kan zeggen : als TRUE pak dan het bedrag in H3?

Bekijk bijlage 343190


Ik snap dat mijn uitleg misschien zeer ingewikkeld is daarom in bijlage een excel als voorbeeld.
Indien hier toch meer uitleg nodig is hoor ik dit graag!

Bedankt
David
 

Bijlagen

  • Uitleg.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    12,3 KB · Weergaven: 21
Is dit iets?
Code:
=ZOEKEN(1000;VIND.SPEC(F$3:F$30;A6);G$3:G$30)
 
Even voor je vertaald.
Code:
=LOOKUP(1000,SEARCH(F$3:F$30,A6),G$3:G$30)

en anders de komma nog vervangen door een puntkomma.
 
Laatst bewerkt:
Even voor je vertaald.
Code:
=LOOKUP(1000,SEARCH(F$3:F$30,A6),G$3:G$30)

en anders de komma nog vervangen door een puntkomma.

Wel, dit werkt uitstekend heel erg bedankt voor de zeer snelle respons. Ik snap alleen niet voor wat die 1000 dient?

Bedankt!
David
 
De 1000 is een ruim getal genomen die staat voor de lengte van de tekst in cel A6.

Als de tekst nooit langer wordt dan 100 tekens mag je dat getal ook gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan