Zoek-vervang 2x alineamarkering door 1x alineamarkering

• Onderwerp starter Onderwerp starter hmwul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Ik heb een lange text met dubbele alineamarkeringen (zeg maar voor het gemak blanco regels) en enkele.

Graag wil ik de dubbele vervangen door een enkele.

3c2aU9.png

Weliswaar kan ik word gaan zoeken naar ^p en die vervangen door 'niets', maar dan kost veel tijd om
op die manier door het hele document te gaan. De enkele alineamarkering moet wel blijven bestaan.

Heeft iemand een suggestie?

Thanks
-

Waarom niet zoeken-en-vervangen van:
^p^p
en vervangen door:
^p

Desnoods meermalen uitvoeren, zodat (uiteindelijk) nergens 2 (of 3 of 4 of ...) alineaovergangen voorkomen, altijd 1.

Tijs.

Laatst bewerkt:
^p^p vervangen door niks kan natuurlijk; je laat dan gewoon het veld <Vervangen door> leeg. Zelf gebruik ik overigens vaak de tussenstap van een pagina-einde (^m) om zodoende de bestaande alinea's te waarborgen. In de tweede ronde vervang ik dan 2 alinea's door 1. Maar ik gebruik dan ook sowieso nooit 2 alinea's (waarvan dan 1 leeg) omdat ik daar een fervente tegenstander van ben. Ik maak witruimte d.m.v. alinea-instellingen. Het volgende hoofdstuk in de nieuwe Nieuwsbrief gaat uitgerekend ook over dit onderwerp, dus ik zou zeggen: lezen Zondag :).

@dnties/@OctaFish

Heel hartelijk dank!

De reden waarom ik het vroeg: ik hád daadwerkelijk zoek naar ^p^p geprobeerd, maar Word vond niets.
Keer op keer de popup 'niets gevonden'.

Dus ging ik er van uit dat zo'n dubbele ^p kennelijk niet door Word ondersteund werd.
Vandaar de vraag voor een alternatief.

Zoeven weer geprobeerd - het werkt tóch! Waarom het de 1e keer niet werkte... beats me...

In mijn geval, omdat de regel erboven ook al op een ^p eindigt, wordt het
zoek: ^p^p^p
vervang: ^p^p

Perfect, probleem opgelost.

Beiden - nogmaals dank voor de snelle reactie!

=

Dat neemt dus niet je probleem weg dat je lege alinea's houdt, want je introduceert nog steeds een lege alinea. Ik zou zeggen: zondag weet je hoe het écht kan :D

Een lege regel in dezelfde paragraaf maak je niet met 2x Enter maar met 2x Shift-Enter.
En een paragraaf afsluiten (om een nieuwe paragraaf te beginnen) doe je met Enter.

De code voor een Shift-Enter in Word (voor zoeken/zoeken-en-vervangen) is: ^l
(dus een "dakje" en een "el")

Tijs.

Een lege regel in dezelfde paragraaf maak je niet met 2x Enter maar met 2x Shift-Enter.
Ik denk dat voor TS een lege regel hetzelfde is als een lege alinea. D'r zijn maar weinig mensen die het verschil weten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan