Zoek zoek netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik zit sinds kort op kamers en heb internet via een kabel achterin mijn pc, owke dat heeft weinig met draadloos internet te maken, maar laat ik het even duidelijk maken.
Thuis bij mijn ouders heb ik wel draadloos netwerk en de receiver moet telkens in dezelfde exacte usb poot zitten en anders doet hij het niet.
Nu denk ik dat mijn pc automatisch telkens zoekt naar deze verbinding en dat ik daardoor op mijn kamer geen internet heb en ook geen ip adres.

Ik heb zelf al van alles geprobeerd. Aanmelden op een werkgroep, zelf een ip adres aanvragen, het draadloos internet verwijderen inclusief uit het register (heb trouwen Ralink van Etech).
Ook heb ik de netwerkkaart gedeinstalleerd, maar toen ik mijn pc afsloot en even later weer opstarte kreeg ik nooit een melding van nieuwe hardware en toen ik vervolgens ging kijken bij mijn apparaten stond mijn netwerkkaart er ineens weer.

Ik heb nu echt geen idee wat ik verder nog kan proberen en doen.
Zelf denk ik dat het aan mijn eigen pc ligt aangezien de vorige huurder er geen enkele problemen er mee had.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Wie is er verantwoordelijk voor de instellingen van de router?
Het kan zijn dat de dhcp-server op de router is uitgeschakeld.
Dan moet je zelf de ip-adressen handmatig invoeren.
Maar die laatste kan je pas weten hoe dat op de router is ingesteld.
Op deze manier kan het netwerk namelijk goed beveiligd worden, en het lijkt erop dat dat ook wel gebeurd is.

Het probleem is alleen dat ik niet in de router kan komen met een pc die wel verbonden is, want er zit een wachtwoord op wat de verhuurder niet weet. Ook de vorige verhuurder die de router heeft geïnstalleerd weet er niets van af en de extra aantakeningen die in de handleiding stonden zijn weggegooid.
Ook de gene die alles heeft ingesteld weet het zelf niet meer.

Ik heb gezien in de manual (op cd-rom) dat er ook een reset knop opzit waarmee je ook de router terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen.
Nu weet ik alleen niet of ik dan nog veel dingen in moet stellen mocht ik dat als laatste optie zien om nog in de router te komen.

Of je veel in moet stellen ..... ja.

Belangrijk zijn de volgende zaken:
- welke internetprovider
- merk en type router
- zitten er nog andere gebruikers in het netwerk en - zo ja - bekabeld of draadloos.

Owke dat is dus een optie voor het uiterste geval.
Alleen waarom kom ik zelf niet verder en ligt het aan mijn pc of router?
Zelf denk ik dus omdat mijn pc telkens blijft zoeken voor de receiver van het draadloos internet.

Je geeft geen antwoord op mijn vragen ..... je wilde toch geholpen worden?

Sorry wist niet dat dit vragen waren

Belangrijk zijn de volgende zaken:
- welke internetprovider
Ziggo

- merk en type router
Philips CPWBS054

- zitten er nog andere gebruikers in het netwerk en - zo ja - bekabeld of draadloos
2 anderen beiden bekabeld en hebben beiden wel verbinding

Hier de Nederlandstalige handleiding:

http://www.p4c.philips.com/files/c/cpwbs054_00/cpwbs054_00_dfu_nld.pdf

Je kunt op één van de twee andere computers bij net netwerkverbinding kijken hoe deze is ingesteld (o.a. wat betreft ip-adressen en gateway).

pbrtohrmd lsm trdryyrm hrrm lessf. s;d kr erry es kr fpry ////// :D
overigens kan resetten geen kwaar, als je weet wat je doet (vertaling) :p

Belangrijkste is, dat je de mogelijkheid dichttimmert om ook draadloos van jullie internetverbinding gebruik te maken.

als je bij netwerklocaties met je rechtermuisknop en dan eigenschappen klikt

welke netwerk verbindingen zie je dan?

staat je lan verbinding (netwerkkaart ) wel aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan