zoekactie maken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandeperre2007

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
hallo,

Ik zou iets moeten kunnen maken dat ik wanneer ik acdes opstart in een klein schermpje een naam kan ingeven en dan gewoon op enter moet duwen en dat dan de record met de juiste naam te voorschijn komt met de juiste gevenvens er bij. Ik heb al een tabel, een formulier en een querie en een rapport van dit tabel aangemaakt
Ik heb al wel een macro's aangemaakt zodat mijn formulier waar al die namen in staan vergroot worden naar mijn beeldschermgroote en dat die ook opent wanneer ik op die macro's klik

Laatst bewerkt:
Formulier maken gebaseert op een query met een keuzeveld gebaseert op een tabel. Het keuzelijst-veld als criteria opnemen in de query. Query verversen en je bent er.

Ik snap niet veel van je uitleg kan je dit een beetje beter uitleggen?
Ik ben namelijk niet zo heel goed vertrouwd met acces. en kan niet volgen met wat je typt

Je kunt een invoerveld/keuzeveld van een formulier als criterium opvoeren in een query.

Je kunt bv een keuzeveld aan je formulier toevoegen, welke gebaseerd is op een tabel. Dit keuzeveld neem je vervolgens als criteriumop in je query.
Wanneer er nu in het keuzeveld iets geselecteerd wordt dan geldt de selectie als criterium voor je query.

In de help van Access vindt je hierover meer.

kan je mij ook misschien vertellen waar ik dit in de help van acces kan vinden onder welke rubriek?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan