• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekactie via Programmacode: niet, via Ctrl+F: wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonono

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Zoeken naar een waarde in kolom code in een werkblad wordt niet uitgevoerd met een zoekopdracht via de opdrachtknop. Dit lukt wel voor een produktnaam.
In de programmacode is de zoekactie: SearchOrder:=xlByColums
De kolom “Code” bevat zowel numerieke als niet-numerieke waarden. Geen van de ingevoerde waarden in de zoekopdracht levert een resultaat op.

Wordt met Ctrl+F een waarde ingegeven voor de code (of een gedeelte ervan), dan levert het wel een resultaat op.

Wat is er mis in de programmacode onder de opdrachtknop?

Groet Nono

Bekijk bijlage Produkt.xls

Laatst bewerkt:
ik krijg de volgende melding als ik de bijlage probeer te openene.

Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als je een geldige koppeling hebt gevolgd.

Je moet dan ook wel in de juiste kolom zoeken anders geeft lAant 0 weer en wordt de procedure gestopt. :o
Code:
lAant = WorksheetFunction.CountIf(Columns([COLOR="red"]1[/COLOR]), "*" & strfind & "*")
 If lAant = 0 Then Exit Sub

Ja, dit heb ik over het hoofd gezien.
Ctrl+F zoekt dus over alle kolommen oftewel het gehele werkblad.
Is de code dan uit te breiden over meerdere kolommen of om te zetten naar het gehele werkblad?

Hoop dat ik het goed heb aangepast.

Cobbe

Inderdaad, zo kun je over meerdere kolommen zoeken.
Bedankt voor de oplossing.

Groet Nono

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan