Zoekassistent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilma9160

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Berichten
38
Hallo,
Ik heb de zoekassistent met het hondje niet meer.
Waar kan ik dat terugvinden?
Met vriendelijke groet,
Wilma
 
1Click on "Start" and "Search."

2Click on the "Change Preferences" option below "What do you want to search for?" on the Search window that opens.

3Click on the "With an animated screen character" option below "How do you want to use Search Companion?" This will enable the Search Assistant on your computer.

ik wil het anders wel vertalen
 
Hallo Laurens,

Ik krijg de vraag "Wat wil je zoeken? niet. In bijgevoegde afbeelding kun je zien hoe mijn "zoekassistent" er uit ziet.
Misschien zegt jou dat wat meer?

Groet,
Wilma
Zoekassistent.png
 
Vraag verlaatst :)
 
Search Companion staat er niet bij. Als je op de afbeelding klikt bij mijn vorige post dan kun je dat zien.
Ik ben op zoek naar één foto en ik kan deze niet terugvinden. Met het "hondje" kon ik een bepaalde periode en op afbeeldingen zoeken. Dat kan ik nu niet meer.
 
Wat gebeurt er als je op zoekopties klikt?
 
Dan krijg ik het beeld zoals in de afbeelding: Zoekassistent.png
En verder kan ik nergens iets instellen.
 
Hoi, Wilma9160
Ben even teruggegaan naar XP, heb een dualboot.
Bij mij was ook het weg, maar dat heb ik indertijd bewust gedaan.
Ik weet niet of je bekend bent met het register van Windows, maak eerst een systeemherstelpunt. Als je niet weet hoe dat moet dan hoor ik het wel.
Doe het volgende: Windowstoets + r >typ>regedit>enter>ga naar de volgende sleutel: HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrenVersion\Explorer\CabinetState\UseSearchAssistent dubbelklik op die sleutel en verander de waarde in yes.
Dan ga je naar zoeken en zie je voorkeuren staan, klik daar op en kies "Animaties weergeven" o.i.d.
Voilà, het hondje is weer terug. Als dit boven je pet gaat laat het dan even weten.
 
Hallo,

Ik heb gedaan wat in bovenstaand bericht staat. De waarde staat al op yes. Ik zie nog steeds geen voorkeuren staan. Het zoekscherm veranderd niet.
Is het mogelijk dat iemand via Teamviewer met mij meekijkt?

Wilma
 
Ok, ik heb dus speciaal voor dit onderwerp even een Virtuele Nederlandse XP naar een lege schijf gekopieerd om te slopen met de Windows Search 4.0 update KB 940157.

Die heb ik geopend, met als resultaat dat ik de Zoekassistent, Search Companion, via het Windows Search 4.0 venster heb kunnen inschakelen in een nieuw venster, zoals ik heb gemeld in mijn eerdere bericht:

Bekijk bijlage 162627

Bekijk bijlage 162629

Hoe kom je daar?: Start, Zoeken, linkervak naar beneden schuiven, klik Klik hier om Search Companion te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is gelukt. Ik heb het "hondje" weer terug.
Bedankt voor de hulp.
Moet ik zelf het onderwerp sluiten of doen jullie dat?

Wilma
 
Mag je zelf doen, door bovenaan in de blauwe balk de vraag op 'opgelost' te zetten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan