• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekcel loopt niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik havinga

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
13
Hallo,

als ik in een cel (bv A2) een formule zet (verticaal zoeken met verwijzing naar cel F2) dan loopt de zoekcel (F2) niet op als ik de formule naar beneden sleep. Wellicht een kleinigheidje maar ik kom er niet uit.
 
Nee hoor, Excelamateur. Ik ben wel een beetje bekend met excel en weet dat op die manier de cel gelijk blijft. Dat is niet het geval
 
Als je bekend bent met excel dan weet je denk ik ook wel dat we de formule (of bestandje) moeten zien om snel een antwoord op je vraag te kunnen geven
 
Ik heb hier een bestandje gepost. Het is een kleinere versie van het grote bestand (te groot) maar hier doet-ie het ook niet. Ik krijg, als ik de formule invoer wel het resultaat te zien, maar in de cel niet.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 15
Ik gebruik Excel 2010 Ned.
De formule die ik heb gebruikt is
Code:
=VERT.ZOEKEN(F2;Sheet2!A:G;3)
Zoals je in de file ziet werkt hij nu wel. (bij mij althans)

Al de cellen zijn als Tekst opgemaakt. (waarom?)
 

Bijlagen

  • Book1(1)(EA).xlsx
    21,8 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Als hij nu nog de formule inplaats van het resutaat laat zien, moet je bij Opties voor Excel
Geavanceerd / weergave opties voor dit werkblad het vinkje bij Formules weergeven in cellen inplaats van de berekende resutaten weg halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan