• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken aan de hand van 2 criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franko67

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2017
Hoi,
Het is mijn eerste berichtje hier. Hoop dat ik het een beetje goed uitleg allemaal.

Heb een werkblad met daarin 2 cellen (A28 en C28) met een dropdown menuutje.
Zodra ik een keuze heb gemaakt in die 2 menuutjes dan wil ik een waarde krijgen in een andere cel (E28).

Deze waarde moet opgezocht worden in een tabel (materiaaltegel14) in een ander werkblad.
De waarde is dus afhankelijk wat ik invoer in A28 en C28.

Voorbeeldje:
A28="Tegellijm" en C28="2000" dan moet E28="€28,00" worden
A28="Tegellijm" en C28="800" dan moet E28="€18,00" worden
A28="Tegelvoeg" en C28="706" dan moet E28="€8,00" worden
etc.

In de tabel 'materiaaltegel14' heb ik o.a. 3 kolommen. Nl: MATERIAAL, OMSCHRIJVING en PRIJS
Er moet dus gezocht worden in de kolommen MATERIAAL en OMSCHRIJVING om de de prijs te vinden in PRIJS.

Heb volgens mij alles al geprobeerd, maar volgens mij moet die INDEX en VERGELIJKEN werken, maar bij mij dus niet;(

Hieronder de code die ik gebruik hiervoor:
Code:
{=INDEX(materiaaltegel14;VERGELIJKEN(A28&C28;materiaaltegel14[MATERIAAL]&materiaaltegel14[OMSCHRIJVING];0))}

Krijg hier dan een #VERW! fout.

Hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd?

Graag hoor ik van jullie.

Gr.
Frank

Laatst bewerkt:
Zonder een excel bestandje blijft het moeilijk om te kijken of de formule juist is,

mmm. dan moet ik een ander bestandje gaan maken, want in dit hele bestand zit vertrouwelijke informatie.

Tabblad 'materiaal' een kolom(D) toegevoegd (kun je in je eigen bestand altijd verbergen of op een andere plaats zetten)
En formule in F28 iets aangepast.

Bijlagen

Helemaal top!
Ik had dit idd ook gezien dat dit kon, maar heb er verder geen aandacht aan gegeven.
Omdat ik dacht dat het ook anders kon, maar dit werkt perfect!

Dank je wel!

Gr.
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan