Zoeken binnen bepaald bereik vanuit Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Forumleden,

Ik zou graag een oplossing tegemoet willen zien vanuit een userform waar ik een keuze wil maken en dat de keuze dan in de cel waar ik mij op dat moment bevindt wordt geplaatst. Dat gaat op zich prima, echter wil ik dat wanneer ik een bepaalde keuze maak, die niet is toegestaan, dat het systeem daar een melding van maakt. Het gaat hierbij om boekhoudkundige grootboekrekeningen. De grootboekrekeningen die ik niet mag gebruiken staan vermeld in: [VorderingenEnSchulden].

Code:
Private Sub LB_01_Click()
If LB_01.ListIndex > 0 Then
    If Not IsError(Application.Match(LB_01.Column(0)), [VorderingenEnSchulden], 0) Then
         ActiveCell.Value = LB_01.Column(1)
        End
     Else
        MsgBox "Dit is geen geldig grootboekrekening, kies een geldig grootboekrekening!", vbExclamation, "Waarschuwing"
        Exit Sub
     End If
End If
End Sub

Ik krijg hierbij de foutmelding: Compileerfout: Onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappentoewijzing.

Het gaat om de volgende code: If Not IsError(Application.Match(LB_01.Column(0)), [VorderingenEnSchulden], 0) Then. Stel dat ik hier: "If LB_01.Column(0) > 0 Then " van maak, dan werkt dat prima, maar dat is dus niet wat ik wil.

Helaas lukt het mij niet om een voorbeeld bestand mee te sturen vanwege AVG gevoelige informatie. Bovendien is het programma te groot om mee te zenden.

Alvast hartelijk dank.

Robert

Het haakje naar achteren verplaatsen van Iserror.
Code:
If Not IsError(Application.Match(LB_01.Column(0), [VorderingenEnSchulden], 0)) Then
Als dat niet werkt dan de regel splitsen.
Code:
r = Application.Match(LB_01.Column(0), [VorderingenEnSchulden], 0)
if isnumeric(r) then

De eerste code werkt perfect (de tweede code heb ik nog niet geprobeerd, maar zal het ongetwijfeld ook doen), ik moest alleen "Not" verwijderen.

Hier ben ik ontzettend blij mee. Super bedankt en alvast fijne kerstdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan