• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken binnen bereik en aanpassingen doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mankevisser

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2016
Hallo,
Namens een regisseuse van een toneelvereniging leg ik jullie het volgende voor, ikzelf kom er niet uit.
Zie bestand (PS de cijfers zijn nu al gekleurd... zie dit alstublieft als gewoon zwart... )
Zoals je ziet zijn er spelers bij de vereniging. Die staan in kolom A; nummer van de speler en kolom B; de naam van de speler.
Daarnaast een kolom met alle mogelijke rollen binnen het stuk; voor iedere rol een regel.
In de scene kolommen staan nummers. De nummers verwijzen naar de spelers.
Helemaal onder aan het overzicht staat de regel "snelle wisel". Wanneer de scene heel snel in elkaar overloopt, dan staat er een "1". Bijvoorbeeld; scene 2 voilgt heel snel op scene 1 , kinderen hebben totaal geen kans om zich om te kleden. In dat geval staat er dus in de kolom scene 2 een 1.

1 wanneer de speler in de voorgaande scene niet speelt dan moeten de cijfers (corresponderende met speler) letters groen kleuren in de kolom van de betreffende scene. Voorbeeld: Kolom Scene 2: 13 komt niet voor in Scene 1: de cijfers worden groen.
2 wanneer de speler in de voorgaande scene wel speelt dan moeten de cijfers (corresponderende met speler) letters rood kleuren in de kolom van de betreffende scene. Voorbeeld: Kolom Scene 2: 14 komt wel voor in Scene 1: de cijfers worden rood.
3 wanneer de speler in de voorgaande scene wel speelt en er staat een 1 bij snelle wissel, dan moeten de cijfers (corresponderende met speler) letters zwart blijven maar de grondkleur van de cel rood kleuren in de kolom van de betreffende scene. Voorbeeld: Kolom Scene 4: 14 komt wel voor in Scene 1, maar er staat geen 1 bij snelle wissel: de cijfers wblijven zwart, maar de achtergrond wordt rood.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Zelf ben ik gestrand bij vertikaal zoeken ed...

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas maakt je bestand weinig duidelijk, omdat je bestand niet overeenkomt met je verhaal boven. Allerlei afwijkende kleuren, voorbeelden boven die ik niet kan vinden in het voorbeeld bestand. Ook de betekenis van snelle wissel is nu onduidelijk.

in het voorbeeldbestand, betekend het dat scene 2 t/m 4 achter elkaar gespeeld worden ? In principe heeft 14 heel scene 3 om om te kleden, waarom dan toch de snelle wissel uitzondering? Overigens heb ik geen probleem met de gevraagde logica an sich, maar het wordt een warboel van prioriteiten die wel correct moet zijn

Hoi Wampier,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Sorry wanneer het warrig overkomt. Ik begrijp je.
Ik ga het nog een keer opnieuw proberen met meer duidelijkheid
Groet
Mankevisser

Hoi gast0660,
Dank voor je aangedragen oplossing. Ik had die even gemist omdat ik mijn vraag had herschreven en opnieuw geplaatst in het forum.
Ik denk dat het inmiddels is opgelost, maar ik beloof je dat ik nog naar je oplossing zal gaan kijken... moet alleen nu even weg.
Bedankt
Manke Visser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan