• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken binnen werkmap excel als standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

proza

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Ik heb me al drie slagen in het rond gezocht, maar nog niet gevonden.

Ik heb een excel document met meerdere werkbladen en wil graag met de zoekfunctie standaard zoeken (CTRL+F) in de werkmap. En niet elke keer de puldown van blad naar werkmap te moeten zetten. (Is een extra handeling :D)

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit de standaard wordt binnen het document en/of excel zelf. :o

Beste proza ;)

Helaas kan je deze optie niet veranderen.

Al een geluk dat er een snelfunctie bestaat voor vervangen (CTRL+F), dan zal het op één pulldown menu niet op aan komen om deze te veranderen van blad naar werkmap :D

Groetjes Danny. :thumb:

Met enkele regeltjes code kan je toch zelf een zoekfunctie maken die zoekt op alle bladen en waarbij je de zoekwaarde koppelt aan een cel of de waarde van een inputbox. Koppel deze macro zelf aan een sneltoets en het enige dat je rest is de zoekwaarde opgeven.

Mvg

Rudi

Hoi Proza,

Je kunt alle werkbladen tegelijkertijd selecteren en dan zoeken (vervangen).
De optie kan gewoon op blad blijven staan.
Zorg wel dat je maar één cel geselecteerd hebt per blad.

Groet,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan