Probleem met werking van formulier.
Wie kan mij helpen met onderstaand probleem.
Ik heb een database met daarin van kolom A tot en met K gegevens.
Nu heb ik een userform waarin ik dmv van een combox een gegeven wil opzoeken uit deze lijst. Echter kom ik er niet uit hoe ik deze zoekmethode opgezet kan krijgen.
voorbeeld database
Naam Adres Woonplaats
Jan Jansen Heistraat 4 Nijmegen
Piet Boers Trompstraat 1 Oss
etc.
De bedoeling is dat ik een lijst van ca 25000 rijen in het formulier een naam geef en ik daarbij de namen vind die gezocht worden. Bij meerdere resultaten wil ik dit ook graag zien.Andere mogelijk is het zoeken via unieke code waarbij maar 1 resultaat zichtbaar is.
Alle gegevens achter de naam dienen in het formulier zichtbaar te zijn bij opvragen van de gegevens.
Formulier bestaat uit
Tekstvak; combox
Tekstvak;invoervak
etc.
gr. Stefan
Wie kan mij helpen met onderstaand probleem.
Ik heb een database met daarin van kolom A tot en met K gegevens.
Nu heb ik een userform waarin ik dmv van een combox een gegeven wil opzoeken uit deze lijst. Echter kom ik er niet uit hoe ik deze zoekmethode opgezet kan krijgen.
voorbeeld database
Naam Adres Woonplaats
Jan Jansen Heistraat 4 Nijmegen
Piet Boers Trompstraat 1 Oss
etc.
De bedoeling is dat ik een lijst van ca 25000 rijen in het formulier een naam geef en ik daarbij de namen vind die gezocht worden. Bij meerdere resultaten wil ik dit ook graag zien.Andere mogelijk is het zoeken via unieke code waarbij maar 1 resultaat zichtbaar is.
Alle gegevens achter de naam dienen in het formulier zichtbaar te zijn bij opvragen van de gegevens.
Formulier bestaat uit
Tekstvak; combox
Tekstvak;invoervak
etc.
gr. Stefan