• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken dmv gegevensinvoer in combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Probleem met werking van formulier.

Wie kan mij helpen met onderstaand probleem.
Ik heb een database met daarin van kolom A tot en met K gegevens.
Nu heb ik een userform waarin ik dmv van een combox een gegeven wil opzoeken uit deze lijst. Echter kom ik er niet uit hoe ik deze zoekmethode opgezet kan krijgen.

voorbeeld database
Naam Adres Woonplaats
Jan Jansen Heistraat 4 Nijmegen
Piet Boers Trompstraat 1 Oss
etc.

De bedoeling is dat ik een lijst van ca 25000 rijen in het formulier een naam geef en ik daarbij de namen vind die gezocht worden. Bij meerdere resultaten wil ik dit ook graag zien.Andere mogelijk is het zoeken via unieke code waarbij maar 1 resultaat zichtbaar is.
Alle gegevens achter de naam dienen in het formulier zichtbaar te zijn bij opvragen van de gegevens.

Formulier bestaat uit
Tekstvak; combox
Tekstvak;invoervak
etc.

gr. Stefan

Dit kan je door database functies te gebruiken, kan je een voorbeeld posten??

Bedankt voor je reactie Haaren101.
Echter is het niet precies wat ik bedoel

Het userform is een onderdeel van een groter geheel.
Er is ook een userform voor het aanmaken van nieuwe regels binnen de database.
Die werkt goed. Nu moeten er soms wijzigingen aangebracht worden aan een bepaald (uniek) nummer. Mijn opzet was het om via een userform het nummer op te vragen. De gevonden gegevens moeten vanuit de database toonbaar gemaakt worden binnen het userform. Na de aanpassing van de foutieve gegevens moet het userform dmv een knop de gegevens weer in de database over de oude gegevens heen schrijven.

gr. Stefan

Bekijk atachment eens.
Je benodigde code staat er in, allen je moet hem ietsjes tweaker naar je eigen behoeften.

Succes

Bijlagen

Bedankt Demeter.

Dat is inderdaad wat ik zocht.
Heb even gekeken naar de code maar krijg het niet voor mekaar om deze te tweaken.
In je voorbeeld word er een antwoord gezocht op 2 kolommen. Dit hoeft hier maar in 1 kolom te zijn. Die krijg ik hier niet werkend. Alleen dat zoekdeel in 1 kolom is voor mij van toepassing.

Als ik iets in de combobox wil ingeven (handmatig) krijg ik een foutmelding.

Andere vraag is: is zoiets ook te regelen met een tekstvak waarbij een uniek nummer ingegeven word en het gevraagde automatisch opgehaald wordt voor wijzigen.

gr. Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan