• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken door alle sheets, help

Status
Niet open voor verdere reacties.

colintippens

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Beste,

ik ben niet erg goed met excel maar na enige dagen wel het een en ander voor elkaar gekregen.

Mijn werkmap moet een soort van "databank" worden voor mijn moeder zodat ze voor haar bedrijfje alles kan bij houden.

Ze moet voor elke dag een "dagsheet" invullen, door in het zoekblad op zoek te gaan naar een factuurnummer moet alles wat onder dat nummer is weggeschreven naar voren komen. Voor 1 "dagsheet" lukt het maar nu wil ik dat er door ALLE sheets gezocht wordt.

Wie kan mijn helpen?

Groet,
Colin
Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Colin,

Ik zou de opbouw van het bestand aanpassen. Zet alle factuurregels gewoon op een tabblad en voeg de datum toe.
Opvragen kun je dan op dezelfde manier blijven doen.
Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk om een formule te bedenken met misschien wel 200 tabbladen per jaar.

Veel Succes.

Stel dat ik de gegevens van de tabblad in de zoeksheet laat terug komen en dan de cellen verberg, zou dat het zoeken vergemakkelijken?

Waarom zo moeilijk, maak gebruik van Control + F, ga naar opties en zet hem op Binnen: Werkmap

Beste Roeland,

Hiermee zoekt excel maar naar 1 regel en ik wil juist dat excel alles wat hetzelfde factuurnummer heeft opzoekt en vervolgens wat er aan het factuurnummer gekoppeld zit, werkcode/tijd begin/tijd eind/km/omschrijving.

alles werkt voor 1 tabblad, het lukt mij niet om de andere tabblad erin te krijgen.

Groet.

Voeg eens een werkmapje toe.
Men kan dan beter zeggen wat gemakkelijker is etc.
Ontdoe het werkmapje van gevoelige gegevens zoals Naam, address enz.

@jolivanes,

Kijk even bij de vraagstelling in #1, daar staat een bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan