• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en argument overnemen in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

koopp02

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo,

Ik wil een namen lijst in werkblad 1 vergelijken met een namen lijst in werkblad 2. Indien er een naam overeenkomt (zelfde naam in werkblad en werkblad2) dan wil een waarde vanuit werkblad 2 kopiëren naar werkblad 1. Hoe moet ik dat doen?

Bijlagen

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze vraag als eens eerder is gesteld. Heb je de zoekfunktie van dit forum al geaktiveerd ?

vert.zoeken

Dit lijkt me een vraag die je met vert.zoeken moet oplossen. Alvorens het antwoord voor je te geven, wil ik je de kans geven om m.b.v. de help van Excel, zelf je probleem op te lossen.

:rolleyes:

Met 2 minuten zoeken had je deze macro gevonden
Code:
Sub Verplaatsen_OpslagPrijsafspraken()
On Error Resume Next
    For j = 2 To Sheets("PAA").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
   With Sheets("OpslagPrijsafspraken").Columns(1).Find(Sheets("PAA").Cells(j, 1).Value)
     .Offset(, 8).Copy Sheets("PAA").Cells(j, 17)
    End With
  Next
End Sub
Aangepast aan jouw situatie wordt dat
Code:
Sub Verplaatsen_Indeling()
On Error Resume Next
    For j = 2 To Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
   With Sheets("Blad2").Columns(2).Find(Sheets("Blad1").Cells(j, 2).Value)
    .Offset(, 1).Copy Sheets("Blad1").Cells(j, 3)
    End With
  Next
End Sub
Je steekt er meer van op door zelf wat te zoeken en te experimenteren dan wanneer je alles kant en klaar voorgeschoteld krijgt

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan