• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en argumenten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanwaard

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
9
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een lijst gemaakt in blad 1 die er ongeveer als volgt uitziet
kolom 1(datum), kolom 2(bedrag) kolom 3(datum) kolom 4 (datum) en zo heb ik 10 kolommen gemaakt met allerlei gegevens
Nu wil ik in blad 2 alles totaliseringen wat er op blad 1 is gebeurt onder een bepaalde kolom en rekening houden met de datum want 1 datum kan wel 50 keer voorkomen. Dus ik wil per datum de totaal ingevulde argumenten per kolom zien zodat ik krijg bijv.
1-2-2006 50 (kolom1) 45 (kolom2) 60 kolom(3) etc.
De eerste kolom heb makkelijk met de volgende formule kunnen maken.
=AANTAL.ALS(feb2006!$A$2:$A$1315;B6) (B6 is de datum)
Maar nu wil ik de volgende kolommen ook totalisering als de datum in de 1e kolom gelijk is.
Dat doe ik nu zo =AANTALARG('feb2006'!$L$203:$L$242) door het specifieke gebied op te geven. Dit heeft tot gevolg dat ik een heleboel keer de fomule moet invullen omdat het gebied steeds anders wordt. Maar het moet toch ook mogelijk zijn om te laten tellen als de datum in kolom 1 gelijk is.
Ik heb wel eens gehoord van een matrix formules. Kan je deze hier ook gebruiken zoja hoe. Of heeft iemand een andere oplossing.

Alvast bedankt
 
Upload een voorbeeld file met je 'fictieve' data waarop gezocht moet worden.
Dan kunnen we hier kijken welke formule(s) je het best kunt gebruiken.


Groet,
Ferenc
 
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een lijst gemaakt in blad 1 die er ongeveer als volgt uitziet
kolom 1(datum), kolom 2(bedrag) kolom 3(datum) kolom 4 (datum) en zo heb ik 10 kolommen gemaakt met allerlei gegevens
Nu wil ik in blad 2 alles totaliseringen wat er op blad 1 is gebeurt onder een bepaalde kolom en rekening houden met de datum want 1 datum kan wel 50 keer voorkomen. Dus ik wil per datum de totaal ingevulde argumenten per kolom zien zodat ik krijg bijv.
1-2-2006 50 (kolom1) 45 (kolom2) 60 kolom(3) etc.
De eerste kolom heb makkelijk met de volgende formule kunnen maken.
=AANTAL.ALS(feb2006!$A$2:$A$1315;B6) (B6 is de datum)
Maar nu wil ik de volgende kolommen ook totalisering als de datum in de 1e kolom gelijk is.
Dat doe ik nu zo =AANTALARG('feb2006'!$L$203:$L$242) door het specifieke gebied op te geven. Dit heeft tot gevolg dat ik een heleboel keer de fomule moet invullen omdat het gebied steeds anders wordt. Maar het moet toch ook mogelijk zijn om te laten tellen als de datum in kolom 1 gelijk is.
Ik heb wel eens gehoord van een matrix formules. Kan je deze hier ook gebruiken zoja hoe. Of heeft iemand een andere oplossing.

Alvast bedankt

Hang eens een gezipt voorbeeldje bij. Ik ben er zeker van dat dit niet zo moeilijk is als je denkt.

Wigi
 
Ik zit op mijn werk en kan geen zip bestand maken. Ik kan het wel per email sturen mij email is fvwaard@wsg.nu
 
Laatst bewerkt:
Jij moet voor een draaitabel of pivot table gaan.

De extra inspanningen in het begin betalen zich dubbel en dik terug later. Ik beloof het.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan