• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik wil een code schrijven die in een column (A1:A10) kijk en getal in column B invullen.

Bijv: is er de naam “jan” in column A dan vul in column B in de zelfde rij de leeftijd in.
Als er geen naam is in de cel in column A (leeg), vul in column B niks dus leeg.

Zie bijlage

Mv/Gr

Bijlagen

Ja, die heb ik a geprobeerd

Maar wegens privé en grote van het bestand kan ik de originele Excel niet uploaden.

Ik wil het gewoon hebben dat ik kijk in de column A Range (A1:A10), als de tekst “Jan” bestaat een cijfer plaatsen in column B op de zelfde rij.

Mv/Gr.

Wat Paul bedoelt is:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;$C$19:$D$24;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A2;$C$19:$D$24;2;0))

Groeten,
Richard

Ja, die heb ik a geprobeerd
Maar wegens privé en grote van het bestand kan ik de originele Excel niet uploaden.

Prima dat je geen privégegevens upload, maar vert.zoeken is geen zware functie.
Pas gewoon het bereik van de functie aan en je bent er. Desnoods naar een andere tabblad. 't Betreft hier een standaard functie van Excel en daarom vind ik het overbodig om uit te wijken naar VBA.

Groeten,
Richard

Ik heb een stukje er uit geknipt.

Ik denk dat het nu meer duidelijk is.

Zie bijlage

Mv/Gr

Bijlagen

Noord25,

Ik zie geen VERT.ZOEKEN functie in jouw bestand.

Wigi

P.S.: Tevens zijn er nog 4 openstaande topics van u waarin u niet de laatste poster bent.

Ik heb het in Cel B2 gezet maar na het drukken op het knoppen gaat het fout.

Het punt is dat het column A wordt ingevuld vanuit VB en het cijfer 20 dient automatisch te verschijnen in column B op het zelfde rij of met het Update knop. zie bijlage

Mv/Gr

Ik heb een excel bestand gevonden op internet.

Wie kan het voor mij aanpassen tot mijn vraag?

Mv/Gr

Bijlagen

Ik heb in je oorspronkelijke bestand de code van de knop aangepast zodat de waarde 20 verschijnt bij Jan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Mooi, het gaat de goede kant op.

Maar als "Jan" niet in de rij is krijg ik een foutmelding!

Hoe is deze op te lossen?

Ik heb met If geprobeerd maar lukt mijn niet.

Wie kan me verder helpen

Mv/Gr

Ik blijf zitten met deze vraag.

En anders snap ik werkelijk niet wat je nu echt wilt bereiken.

Het is te hopen dat een andere helper het wel snapt.

@ bandito : er zijn nu bepaalde dingen in je leven dat je niet mag snappen , in de topic's van Noord ben ik al dikwijls het noorden kwijt geweest :D , ik mis soms ook de logica ;)

@ bandito : er zijn nu bepaalde dingen in je leven dat je niet mag snappen , in de topic's van Noord ben ik al dikwijls het noorden kwijt geweest :D , ik mis soms ook de logica ;)
Zou Noord een vrouw zijn?............die snap ik wel vaker niet:D:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan