• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en meerdere resultaten tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemennekes

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2013
Berichten
13
Hallo,
Ook ik heb al op Google gezocht maar niet kunnen vinden waar ik naar zoek.

Ik heb een sheet met meerdere tabbladen met dezelfde soort gegevens (door de hoeveelheid regels de gegevens uit moeten splitsen in verschillende tabbladen, in voorbeeld tabblad 1 en tabblad 2). Gegevens zijn gesorteerd en zoekwaarde kan maar op één tabblad voorkomen. Het artikelnummer waar naar gezocht wordt.
Het werkelijke bestand heeft nog meer tabbladen. Het zou dus fijn zijn als de oplossing voor mijn probleem een beetje flexibel is.

Nu wil ik door een waarde in te geven op een tabblad (tabblad 3) alle regels zien die op tabblad 1 of 2 voorkomen. Het zou er uit moeten komen te zien zoals in tabblad 3 in bijgevoegd bestand. Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • gegevens.xls
    20 KB · Weergaven: 25
Uit pure beleefdheid had je toch beter bij vorige draad gebleven, me dunkt.
 
Het lastige aan jouw bestandje is dat er niet echt een unieke record is.

Ik heb een kolom toegevoegd die telt in alle bovenstaande rijen hoevaak het artikelnummer al is voorgekomen.
en dit vervolgens achter het artikelnummer zet waardoor er een uniek id nummer ontstaat

Code:
=B2&AANTAL.ALS($B$1:B2;B2)

lastige is dat op verschillende tabbladen hetzelfde nummer voor kan komen
op tabblad 2 moet je dus de formulie iets uitgebreider maken

Code:
=B2&(AANTAL.ALS(Blad1!B:B;B2)+AANTAL.ALS($B$1:B2;B2))

in blad 3 word vervolgens eerst geteld hoevaak het artikelnummer voorkomt om te weten hoeveel regels we willen weten.
Vervolgens heb ik in kolom k een hulprij toegevoegd waar op gezocht kan worden
Dit is dus artikelnummer + unieke nummer

en vervolgens kan gewoon met vert.zoeken gezocht worden op de waarde in kolom k om de rest van de gegevens in te vullen


Bekijk bijlage gegevens(1).xls
 
Hartelijk dank voor je oplossing. De oplossing is om er toch een uniek nummer van te maken. Je gaf alleen aan dat het grootste probleem was dat dezelfde waarde op meerdere tabbladen kan voorkomen. Dat is niet zo. Ik heb dat ook wel in mijn vraag aangegegeven maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik kan hiermee verder.
 
o ja dat staat er inderdaad
dat maakt het alleen maar makkelijker en hoef je die 2e code eigk al niet meer te gebruiken

succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan