• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en opsommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. de macro loopt bij mij nog niet automatisch

Bij mij ook niet. Als je dat wil moet je hem mee integreren in het reeds bestaande Worksheet_Change event. En eerst daar grote kuis houden (zoals ik eerder al in deze topic aangaf). Ik hield beide gescheiden omdat de Worksheet_Change eerst aangepakt moet worden.

als ik hem uitvoer dan geeft hij mij een foutmelding

Mij geeft het ook een foutmelding. Als er fouten in de formules zitten gaan die er verder ook blijven in zitten tot je die eruit haalt.

2. de datum is niet juist. hij staat op 2/01/1202 terwijl het 01/01/2008 zou moeten zijn (zie de datum die erboven staat)

Er is vanalles mis met die sheet. O.a. cel E4 in het voorbeeldbestand. Uren_E10 is niet gekend, geeft een foutmelding, heel januari heeft fouten in de formules, en eigenlijk ook alle datums voor alle maanden...

3. de letters v die ik al ingevuld heb staan ook niet in de lijst (week 30, maw 21/07/2008 t/m 25/07/2008

De code geraakt daar niet omdat ze al vastloopt op begin januari. Oorzaak: alweer fouten in formules, dit keer #VERW fouten in de formules voor de v's.

4. je schreef:
For kolom = 6 To 25
me dunkt dat dit tot 30 moet zijn

Klopt. Nog maar een paar uren geleden schreef ik:

Haal tevens de samengevoegde cellen eruit, die zorgen bijna altijd voor problemen.

en het is al zover... ben ik er zelf nog ingetrapt ook :(

5. en dan snap ik nog niet waarom je hier een O gebruik
If Cells(rij, kolom) = "v" Then _
Range("O" & Rows.Count)

Omdat de genomen verlofdagen in kolom O komen, bijvullend van onderaan.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
klopt dat er redelijk wat foutmeldingen zijn. dit blad is een uittreksel uit mijn origineel bestand. daar ik hier maar 100kB als bijlage kan meesturen en mijn origineel 1526kB heb ik dit blad met al die foutmeldingen moeten meesturen. mijn excuses hiervoor.

ik probeer hetgeen je geschreven hebt te integreren in mijn origineel.
 
heb het kunnen integreren in mijn origineel en ben weeral een stap dichter bij mijn einddoel. het werkt al automatisch dus dat is goed. de probleempjes die ik nu nog heb:
1. hij zet de eerste waarde in cel O69 terwijl dit O73 zou moeten zijn
2. de datum is verkeerd (telt er 1 dag bij op en veranderd het jaar in 2012)
3. op één of andere manier plaatst hij 2x dezelfde waarde

in bijlage een screenshot met wat ik krijg
 
een poging nogmaals de bijlage mee te sturen, daarjuist lukte dit niet echt
 

Bijlagen

  • Copy of Uren - 2008(2).rar
    84,2 KB · Weergaven: 17
Ok, ik heb het al voor elkaar gekregen dat hij de eerste datum al in de juiste cel plaatst. nu nog enkel het probleem oplossen van de verkeerde datum. hij zet niet de dag maar de dag +1 en het jaartal +4
 
Ik zit nog steeds strop met dit probleem. één van de experts hier heeft me al goed op weg geholpen maar er zit nog een klein foutje in de formule die ik er maar niet uit krijg.
1. de cel waar de eerste waarde moet geplaats worden moet O73 zijn terwijl dit nu O69 is. hoe kan ik dit opgelost krijgen?
2. de datum neemt hij niet correct over (+1 dag en +4 jaar). hoe kan dit recht gezet worden. ergens een expert die dit opgelost krijgt?
 
Blijkbaar zijn er niet zoveel experts die zich meester zien over dit beestje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan