• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en rij leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hallo,

Ik wil dat er gezocht wordt op een naam en dat hij als hij deze heeft gevonden deze rij leeg maakt op een ander tabblad. Ik heb lopen stoeien en ook gezocht op internet, maar op een of andere manier kom ik er niet uit. Misschien wil iemand mij hierbij helpen? Graag in vba omdat ik daarna ook nog andere opdrachten eraan wil koppelen.

Groet Bas

Bijlagen

Voor achter blad 'Start'
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
  If target.Address = "$B$1" Then
    rij = Sheets("Ziek").Range("C4:C" & Sheets("Ziek").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find(target).Row
      .Rows(rij).ClearContents
  End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo Spaarie,

Dank je voor je snelle antwoord. Wat in B1 staat is eigenlijk een variabele via een userform. Deze variabele wordt gevuld via een combobox die zijn gegevens weer haalt uit het tabblad Ziek.
Ik krijg ook een foutmelding "Ongeldige of niet gekwalificeerde verwijzing" bij ".Rows(rij).ClearContents"
Kan je me verder helpen?

Groet Bas

Sorry, had de code nog iets aangepast (zonder te testen). Stom he..
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
  If target.Address = "$B$1" Then
    rij = Sheets("Ziek").Range("C4:C" & Sheets("Ziek").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find(target).Row
      [COLOR="#FF0000"]Sheets("Ziek")[/COLOR].Rows(rij).ClearContents
  End If
End Sub

Als je vanaf userform zoek verander je toch target naar combobox:
Code:
rij = Sheets("Ziek").Range("C4:C" & Sheets("Ziek").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find([COLOR="#FF0000"]combobox1[/COLOR]).Row

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan