• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

romila

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Berichten
3
Hoe kan ik in excel zoeken in een lijst waarbij ik als resultaat meerdere waarden krijg.

Als ik dus een lijst heb met:
a1
a2
a3
b2
b3
b4
c1
c2


wil ik in een veld bijv. a typen en dan moet ik een lijstje krijgen met alles dat met een a begint. Dus a1, a2 en a3. Graag zou ik ook nog hier een waarde kunnen selecteren om andere gegevens erbij te halen.
 
Kan via de filteroptie.
Data - Filter - autofilter aanklikken.
De lijst (kolom of rij) die je hebt geselecteerd wordt gefilterd op al zijn gegevens. Bovenaan (of links) staat in de eerste cel een vervolgknopje. Klik erop en kies aangepast... . Daarkan je dan bvb a* opgeven en ook nog een tweede zoekcriterium. Je lijst wordt dan op die criteria gefilterd.
 
Misschien dat je gebruik kan maken van een Keuzelijst met invoervak via de werkbalk Werkset besturingselementen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan