janjorritsma
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2008
- Berichten
- 22
Beste allen,
Inmiddels ben ik al een tijdje op zoek naar een optie om in Excel te zoeken naar bepaalde inhoud in een werkblad en die vervolgens in een nieuw werkblad op te slaan. Helaas tot op heden zonder succes. Wellicht dat iemand mij een stukje de juiste richting op kan sturen..
De situatie is als volgt:
Het is de bedoeling dat de gegevens van werkblad ‘pro’ worden vergeleken met werkblad ‘lesgroepen’. Als het nummer van werkblad ‘pro’ voorkomt in werkblad ‘lesgroepen’, dan moeten de gevonden regels opgeslagen worden in werkblad ‘uitkomst.
Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd Bekijk bijlage vb_excel_jan.xlsx.
Graag zou ik willen weten in welke hoek / functie(s) ik dit moet zoeken.
Alvast bedankt.
Groet,
Jan
Inmiddels ben ik al een tijdje op zoek naar een optie om in Excel te zoeken naar bepaalde inhoud in een werkblad en die vervolgens in een nieuw werkblad op te slaan. Helaas tot op heden zonder succes. Wellicht dat iemand mij een stukje de juiste richting op kan sturen..
De situatie is als volgt:
Het is de bedoeling dat de gegevens van werkblad ‘pro’ worden vergeleken met werkblad ‘lesgroepen’. Als het nummer van werkblad ‘pro’ voorkomt in werkblad ‘lesgroepen’, dan moeten de gevonden regels opgeslagen worden in werkblad ‘uitkomst.
Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd Bekijk bijlage vb_excel_jan.xlsx.
Graag zou ik willen weten in welke hoek / functie(s) ik dit moet zoeken.
Alvast bedankt.
Groet,
Jan