• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en vervangen celkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miesie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Goedenavond,

Ik heb een Excel 2007-vraag. Ik heb een bestand waarin flink wat cellen verschillende kleuren hebben. Niet alleen de "standaard" kleuren, maar ook zelf-gedefinieerde RGB-kleuren.

Nu wil om een of andere reden een bepaalde kleur vervangen met een andere kleur. De cellen met de te vervangen kleur staan her en der in het werkblad.Mijn vraag is: kan dat? Bestaat er een tool waarin je de huidige kleur selecteert en daarna de nieuwe kleur selecteert?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

Groet, Michel :)

Beetje voortgeborduurd op de code van Danny, inputboxjes aan toegevoegd, zodat je eerst een cel kan selecteren met de oude kleur, en dan een cel met de kleur die het moet worden.

Ik ben er echter niet zeker van of dit ook gaat werken met zelf-gedefinieerde kleuren, omdat die waarschijnlijk niet in het standaard ColorIndex-rijtje vallen. Vertel het maar!

Groeten, Marcel

Bijlagen

Hallo,

Nu kun je pas echt kleuren!! :)
Met dank aan snb :thumb:

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Beste Miesie ;)

Zie dit bestandje.
In de cellen K2 en L2 kan je de kleurnummer ingeven.
K2 is het bestaande kleurnummer.
L2 wordt het nieuwe kleurnummer.

Klik dan op de knop en het kleur wordt gewijzigd.

Heb ook lijst aan toegevoegd met de kleuren en kleurnummers.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan