• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en vervangen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Ik heb in excel een kolom waar er de volgende dingen in staan
2007:09:08:20:32:36

Is het mogelijk om met zoeken.vervangen er voor te zorgen dat ik de volgende opmaak krijg

2007/09/08 20:32:36

Celeigenschappen > Aangepast > vul in (of selecteer) d/mm/jjjj u:mm:ss

neen het lukt niet

2007:09:08:20:32:36

dit staal al in de cel.

Ik dien er wel 1334 aan te passen, is dus een beetje veel om een per een te doen

Bij celeigenschappen > aangepast kun je bij type je eigen format ingeven, precies zoals jij wil.
Door eerst alle aan te passen cellen te selecteren kun je ze allemaal in een keer wijzigen.
mvg leo

Stevendemunter, Ik heb ff vlug een functie voor je geschreven. Voorwaarde voor deze functie is wel dat inderdaad alle getallen zijn gescheiden door de dubbelepunt.
Code:
Function MaakDatum(sInhoud As String) As Date
Dim x As Variant

x = Split(sInhoud, ":")

MaakDatum = DateSerial(x(0), x(1), x(2)) + TimeSerial(x(3), x(4), x(5))

End Function
Zet deze code in een module van je VBE. Vervolgens kan je 'm in je worksheet aanroepen dmv =MaakDatum(A1) (voorzover je datumstring natuurlijk in cel A1 staat...). Je krijgt als resultaat het datum/tijd serial nummer. Dit kan je dan zelf naar behoeve in het goede format zetten. (maar zo kan je er nog mee rekenen óók!)

Groet,Leo

Ik doe het ook zo maar er gebeurd echt niets

Je wil toch alleen de opmaak van de datum wijzigen?
Dat moet echt gewoon kunnen, of zie ik iets over het hoofd?
Zie bijlage

edit: Ik zie het al, toch wat over hoofd gezien.Stom
Je gaat niet van een getal of datum uit maar van de opmaak met de dubbele punt tussen de datum en de tijd.
Dat wordt dan tekst en kan Excel niet zonder meer mee verder rekenen
Je moet dus verder met de post van de andere Leo:).
mvg leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Had inderdaad ook de ":" tussen datum en tijd over het hoofd gezien :o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan